Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
    2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
    3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
    4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
    5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
    6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
    7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
    8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
    9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
    10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
    11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
    12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    3. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.

    4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.

    5. Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.

    7. Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.

    5. Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.

    8. Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    2. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.

    4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.

    5. Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.

    8. Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.

    9. Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.

    11. Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.

    12. Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    1. Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.

    2. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.

    3. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.

    4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.

    5. Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.

    7. Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.

    10. Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.

    11. Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
    4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
    8 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
    10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
    12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
    13 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
    14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
    16 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 12