Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farklı Metin Çevirileri I | AMT 443 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ------------- |
Önerilen Seçmeli Dersler | ---------------- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLYAS ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | ------ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | a.Farklı metinleri yapılarına göre sınıflandırmak ve özelliklerini tespit etmek, b.Farklı metin çevirilerinin aktarılmasınd ki parametreleri tanımak, c.Farklı metinler üzerinde somut çeviri uygulamaları yaapmak d. Farklı metin çevirilerinde değişen parametreler e.Farklı metin çevirilerinde kültürlere bağlı değişkenlikler ve çeviri zorluklarının tanınması ve olası astratejiler oluşturmak
|
Dersin İçeriği | 1. Farklı metinler tespit etmek 2.Farklı metin çeviri çalıaşmaları yapmak 3.Farklı metin çevirilerinde .ortaya çıkan kültür farklılıklarını tespit etmek 4. Bu ögeleri çeviri eylemine dahil etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
12 | Farklı alanlardan seçilen metinlerin çevirisi ve bu arada ortaya çıkan çeviri sorunlarının analizi ve çözümü | öğrenccilerin ayrıca sseçtikleri metinlerle çeviri hazırlıkları yapmaları istenir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Farklı metinlerin irdelenmesi ve çevirisi Ders notlarıers notları |
Ders Kaynakları | 1. R.Koch / U.Koch :Textsammlung Max Rein verlag Mannheim ( Farklı alaanlardan örnek metinler (Tıp,Hukuk,Sosoyoloji,Teknik, Bilişim vs...) 2. Dr. İlyas ÖZTÜRK .: TEXTLİNGUİSTİK (METİNDİLBİLİM DERS NOTLARI 2020 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çeviri ve Çevirmenlik ile ilgili yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Çeviri alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Çeviri sürecini veya ürününü, diller arası kültürel farklılıkları ve uzmanlık alan terminolojilerini de gözeterek anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi. | ||||||
4 | Diğer dallara ilişkin edineceği kuramsal bilgileri, çeviri edimine aktarabilme becerisi. Alan dışı ders almış olması. Disiplinler arası farkındalık edinir. | ||||||
5 | Çeviri uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve/veya bilgisayar destekli çeviri programları gibi bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
6 | Çeviri süreci, öncesi ve sonrasına dair çalışmalarla ilgili olarak analiz etme, arşivleme, metin çözümleme ve yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Bireysel ve/veya çeviri projesi bağlamında ekip üyesi olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
8 | Dil yetisini sözlü ve yazılı olarak kuracağı iletişimlerde kullanma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve alanla ilgili gelişmeleri takip edebilme ve uyarlama becerisi. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili mesleki etik ve sorumluluk bilinci. | ||||||
11 | Çevirmenliğin ve çeviri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki konumu ve etkileri konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |