Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | |
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | |
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | |
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | |
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | |
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1. Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma
2. Hastalık yapış biçimlerini bilme
4. Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme
5. Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme
6. Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
1. Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma
2. Hastalık yapış biçimlerini bilme
4. Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme
5. Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme
6. Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1. Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma
2. Hastalık yapış biçimlerini bilme
4. Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme
5. Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme
6. Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
1. Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma
2. Hastalık yapış biçimlerini bilme
4. Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme
5. Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme
6. Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 1 | ||||||||||||||||
PÇ 2 | ||||||||||||||||
PÇ 3 | ||||||||||||||||
PÇ 4 | ||||||||||||||||
PÇ 5 | ||||||||||||||||
PÇ 6 |