Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Programlamaya Giriş SGM 103 1 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KAYHAN AYAR
Dersi Verenler Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, Dr.Öğr.Üyesi KAYHAN AYAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlama ile hakkındaki temel kavramları öğrenmek Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Programlama dili kullanarak problem çözebilme yeteneğinin geliştirilmesi Problem Çözme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 C++ programlama dili kullanarak yazılım projeleri geliştiriebilme Problem Çözme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi X
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi X
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
6 c Bireysel çalışma becerisi X
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi X
7 b En az bir yabancı dil bilgisi X
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi X
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi X
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi X
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 a PÇ 11 b PÇ 12
1 Programlama ile hakkındaki temel kavramları öğrenmek 5 5 5 3
2 Programlama dili kullanarak problem çözebilme yeteneğinin geliştirilmesi 5 5 4 5 3 5
3 C++ programlama dili kullanarak yazılım projeleri geliştiriebilme 5 5 4 4 5 4 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 15
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 15
Toplam 60
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 3 8 24
Performans Görevi (Uygulama) 10 1 10
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
dersAKTSKredisi 4