Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atıktan Sanata Dönüşüm Uygulama Pratikleri I RES 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem Çözme, Proje, Performans Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Atık nedir? Çevre ve atık üzerine genel bilgilerin verilmesiAtıktan sanata dönüşüm
2 Atıktan sanata dönüşüm örneklerine ilişkin sanatçı ve eser örnekleri gösterimi
3 Atıktan sanata dönüşüm örneklerine ilişkin sanatçı ve eser örnekleri gösterimi
4 Ekoloji ve sanat üzerine bilgi aktarımı ve ekoloji söyleşi örneklerinin paylaşımı
5 Ekoloji ve sanat üzerine bilgi aktarımı ve ekoloji söyleşi örneklerinin paylaşımı
6 Eskiz tasarımı ve malzeme kullanımlarına ilişkin fikir paylaşımları
7 Eskiz tasarımı ve malzeme kullanımlarına ilişkin fikir paylaşımları
8 Tasarımların yüzey üzerine uygulanması
9 Vize sınavı
10 final çalışması için eskiz tasarımı
11 Tasarımların uygulanması
12 Tasarımların uygulanması
13 Tasarımların uygulanması
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Final 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Toplam İş Yükü 25
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1
dersAKTSKredisi 6