Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni Iv | ARM 404 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Problem Çözme, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karmaşık Modülasyonlar: C majörden A♭ majöre geçişte Eb7 akorunun pivot görevi görmesi. | |
2 | Kromatik Sekanslar: C – C#dim – Dm – D#dim – Em zinciriyle sürekli yükselen kromatik ilerleme. | |
3 | Altereli Dominantlar: G7(♭9) (G–B–D–F–A♭) akorunun C majöre çözülerek yoğun gerilim yaratması. | |
4 | İkincil Altereli Dominantlar: D7(♭9) akorunun G’ye, ardından C’ye yönelmesiyle güçlü kadans kurulması. | |
5 | Gelişmiş Dim ve Artmış Akorların Kullanımı: A♭°7 akorunun G7’ye, oradan C majöre çözülmesi. | |
6 | Üçlü Tonalite ve Bitonalite: C majör ve D majör akorlarının aynı anda çalınarak iki tonalitenin üst üste kullanılması. | |
7 | Romantik Dönemde Kromatik Genişleme: Brahms ve Schumann’da çözülmesi ertelenen akor zincirleriyle yoğun kromatizm. | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Tristan Akoru: Wagner’in F–B–D#–G# akorunun belirsiz çözülme yaratması ve sonsuz gerilim etkisi. | |
10 | İzlenimcilik I – Debussy’de Tam Ses Dizileri: Cmaj – Dmaj – Emaj gibi paralel majör akorların fonksiyon dışı kullanımı. İzlenimcilik II – Ravel’de Modalite: D Dorian akor dizisinin G Mixolydian’a bağlanarak renkli geçiş sağlaması. | |
11 | Scriabin’in Mist Akoru: C–F#–Bb–E–A–D seslerinden oluşan fonksiyon dışı “renk akoru”nun armonik renk oluşturması. | |
12 | Modal Armoniye Geçiş: Hüseyni dizisinin (D–E–F–G–A–Bb–C–D) dört sesli akorlara dökülerek armonize edilmesi. | |
13 | Türk Müziğinde Kromatik Armoni Denemeleri: Hicaz dizisinde D–Eb–F#–A akorunun G7’ye çözülerek D’ye yönelmesi. | |
14 | Dönem Sonu Proje: Öğrencilerin Napoliten, altereli dominant ve modülasyon içeren 16–20 ölçülük kısa besteler yapması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |