Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Armoni III ARM 403 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
5
6
7
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yedili Akorların Tanıtımı ve Kullanımı: Dominant 7 (G–B–D–F) akorunun C majöre çözülmesi, Minör 7 (ii7) akorlarının dominant işlevinde kullanımı.
2 Yedili Akorların Çözülme Biçimleri: ii7 → V7 → I (Dm7 → G7 → C) kadans örneğiyle dört sesli bağlanış.
3 İkincil Dominantlar: C majörde V/V olarak D majör akorunun kullanılması (D → G → C) ile geçici tonikleşme.
4 İkincil Yedililer: A7 (V7/ii) akorunun Dm akoruna yönelmesi ile daha güçlü çözülme sağlama.
5 İkincil Kadansların Kullanımı: V/V – V – I zincirinde geçici tam kadans (D – G – C) oluşturma.
6 Tam Eksik (Diminüe) 7’li Akorlar: B°7 (B–D–F–A♭) akorunun C majöre çözülmesi ve enharmonik işlevleri.
7 Napoliten (♭II6) Akorunun Kullanımı: C minörde D♭–F–A♭ üçlüsünün 1. çevrimde G majör (V) akoruna çözülerek dramatik etki yaratması.
8 Vize sınavı
9 Artmış 6’lı Akorlar (I): Alman 6 (A♭–C–E♭–F#) akorunun dominant G majöre çözülmesi.
10 Artmış 6’lı Akorlar (II): Enharmonik dönüşüm yoluyla Ger6 akorunun hem G majöre hem D♭ majöre modülasyon sağlaması.
11 Kromatik Bas Yürüyüşleri: C – C/B – Am – D7 – G örneğinde bas hattının yarım seslerle ilerleyerek lineer armoni yaratması.
12 Kromatik Geçiş Akorları: C akorundan Dm akoruna geçerken araya C#°7 eklenmesi ile köprü oluşturma.
13 Yakın Tonlara Modülasyon: C majörden G majöre geçişte Am akorunun pivot olarak kullanılması.
14 Uzak Tonlara Modülasyon: C majörden E majöre geçişte G#°7 akorunun enharmonik dönüşümle A7’ye bağlanması (C → G#°7 → A7 → E). Dönem Sonu Uygulama: Chopin’in küçük prelüdlerinde Napoliten ve diminüe akorların çözülmelerini analiz etme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1
2
3
4
5
6
7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 18 90
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
dersAKTSKredisi 5