| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | SRM 600 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Belirli bir konuda araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir.  | 
                                
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bir araştırmayı planlar. | Problem Çözme, Proje, | |
| 3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje, | |
| 4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | Proje, | Performans Değerlendirme, | 
| 5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular anlatılır. | 
| 2 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur. | 
| 3 | Bilimsel tutum ve davranışlar | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur. | 
| 4 | Bir araştırmanın planlanması | 1 numaralı kaynaktan "İçerik ve Biçim" başlığı altında yer alan 15 ile 46. sayfalar arası okunur. | 
| 5 | Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramlar | 1 numaralı kaynaktan 1 ile 14. sayfalar arasındaki kavramlar anlatılır. | 
| 6 | Problemin saptanması | 2 numaralı kaynaktan "Problem" başlığı altındaki 53 ile 65. sayfalar arasındaki bölümler okunur ve bir problem cümlesi yazılır. | 
| 7 | Araştırmanın konusu, amacı ve önemi | 2 numaralı kaynaktan 67 ile 71. sayfalar arasındaki "Amaç" ve "Önem" başlıkları okunur ve bir konu etrafında amaç cümlesi yazılır. | 
| 8 | Varsayım ve hipotez | 2 numaralı kaynaktan 71 ile 73. sayfalar arası okunur ve varsayım ile hipotez arasındaki fark tartışılır. | 
| 9 | Tanım ve sınırlılıklar | 2 numaralı kaynaktan 73 ile 75. sayfalar arası okunur. | 
| 10 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan "Kaynak Gösterme" başlığı altındaki 53 ile 56. sayfalar arası okunur ve derste örnekler verilir. | 
| 11 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan 66 ile 74. sayfalar arasındaki "Özel Dipnot ve Kaynakça" başlıkları okunur ve derste örnekler verilir. | 
| 12 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | 
| 13 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. | 
| 14 | Genel değerlendirme | 
| Kaynaklar | |||
|---|---|---|---|
| Ders Notu | |||
| Ders Kaynakları | 
  | 
                                ||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce veya araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek; bilime ve sanata yenilik getirecek özgün tanımlara, tasarımlara ya da eserlere ulaşmak. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili uygulamalı ya da kuramsal çalışmalarda; yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek, alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde teknik, artistik ve üslüpsal açıdan üst düzeyde ustalık kazanabilmek. | X | |||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Bir araştırmayı planlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | 5 | 5 | |||||||
| 4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | 5 | ||||||||
| 5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Proje / Tasarım | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 24 | 24 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 | 
| Final | 1 | 24 | 24 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||