Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranışsal Nörofizyoloji PSK 418 8 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATİH BAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders, davranışların (öğrenme, duygu, motivasyon) hücresel ve sistem düzeyindeki nörofizyolojik temellerini anlamayı, sinir sisteminin temel işlevsel birimlerini incelemeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

İçerik; nöronların yapısı ve işlevi, sinaptik iletim, duyu ve motor sistemleri, öğrenme ve bellek ile psikopatolojilerin nöral temellerini kapsar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Davranışsal Nörofizyolojinin tanımını, tarihçesini ve davranış-sinir sistemi ilişkisine dair temel varsayımları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2
3
4
5
6
7
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Disiplinin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi. Psikoloji ve Biyoloji/Nöroloji arasındaki ilişki. Sinir sisteminin organizasyonu: Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemi.
2 Nöron Tipleri ve Glial Hücreler. Nöronun temel anatomisi (Dendrit, Akson, Soma). Sinir hücresi zarı ve iyon kanalları.
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. X
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. X
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. X
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. X
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. X
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. X
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir.
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Davranışsal Nörofizyolojinin tanımını, tarihçesini ve davranış-sinir sistemi ilişkisine dair temel varsayımları açıklar. 5 4 4 5 2 5 2 0 0 4 0 0
2
3
4
5
6
7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
dersAKTSKredisi 5