Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişimi | PSK 435 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk gelişimiyle ilgili temel kavramların öğrenilmesi; fiziksel, psikomotor, bilişsel gelişim ve dil gelişimi alanlarında gerekli teorik bilgilerin edinilmesi ve bu bilgilerin uygulamaya dönük becerilere dönüştürülerek mesleki uygulamalara hazır hale gelinmesi |
Dersin İçeriği | Çocuk Gelişiminde temel kavramlar Doğum öncesi gelişim Bebeklik döneminde gelişim Erken çocukluk döneminde gelişim Son çocukluk döneminde gelişim Ergenlik döneminde gelişim |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yaklaşımları tanımlayacak ve açıklayacak kuramsal bilgi birikimine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Fiziksel, psikomotor, bilişsel ve dil gelişimi alanlarına ilişkin temel bilgileri açıklar ve bu gelişim alanlarını değerlendirme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Çocuk gelişimine ilişkin karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm üretir. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Genetik, çevre ve gelişim | |
3 | Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri | |
4 | Doğum öncesi gelişim | |
5 | Doğum ve yenidoğan | |
6 | Bebeklik dönemi gelişim | |
7 | Erken çocukluk dönemi gelişim (Motor/ Bilişsel) | |
8 | Erken çocukluk dönemi gelişim (Dil/ Sosyal ve Duygusal) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Son çocukluk döneminde gelişim (Motor/ Bilişsel) | |
11 | Son çocukluk döneminde gelişim (Dil/ Sosyal ve Duygusal) | |
12 | Ergenlik döneminde gelişim (Motor/ Bilişsel) | |
13 | Ergenlik döneminde gelişim (Dil/ Sosyal ve Duygusal) | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gelişim Psikolojisi - Doğum Öncesinden Ölüme, Prof. Dr. Seydi Ahmet Satıcı
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk gelişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yaklaşımları tanımlayacak ve açıklayacak kuramsal bilgi birikimine sahip olur. | ||||||||||||
2 | Fiziksel, psikomotor, bilişsel ve dil gelişimi alanlarına ilişkin temel bilgileri açıklar ve bu gelişim alanlarını değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||||||||
3 | Çocuk gelişimine ilişkin karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |