| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Gelişimi | PSK 435 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çocuk gelişimiyle ilgili temel kavramların öğrenilmesi; fiziksel, psikomotor, bilişsel gelişim ve dil gelişimi alanlarında gerekli teorik bilgilerin edinilmesi ve bu bilgilerin uygulamaya dönük becerilere dönüştürülerek mesleki uygulamalara hazır hale gelinmesi |
| Dersin İçeriği | Çocuk Gelişiminde temel kavramlar Doğum öncesi gelişim Bebeklik döneminde gelişim Erken çocukluk döneminde gelişim Son çocukluk döneminde gelişim Ergenlik döneminde gelişim |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yaklaşımları tanımlayacak ve açıklayacak kuramsal bilgi birikimine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | Fiziksel, psikomotor, bilişsel ve dil gelişimi alanlarına ilişkin temel bilgileri açıklar ve bu gelişim alanlarını değerlendirme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 3 | Çocuk gelişimine ilişkin karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm üretir. | Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Genetik, çevre ve gelişim | |
| 3 | Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri | |
| 4 | Doğum öncesi gelişim | |
| 5 | Doğum ve yenidoğan | |
| 6 | Bebeklik dönemi gelişim | |
| 7 | Erken çocukluk dönemi gelişim (Motor/ Bilişsel) | |
| 8 | Erken çocukluk dönemi gelişim (Dil/ Sosyal ve Duygusal) | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Son çocukluk döneminde gelişim (Motor/ Bilişsel) | |
| 11 | Son çocukluk döneminde gelişim (Dil/ Sosyal ve Duygusal) | |
| 12 | Ergenlik döneminde gelişim (Motor/ Bilişsel) | |
| 13 | Ergenlik döneminde gelişim (Dil/ Sosyal ve Duygusal) | |
| 14 | Dönemin değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gelişim Psikolojisi - Doğum Öncesinden Ölüme, Prof. Dr. Seydi Ahmet Satıcı
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yaklaşımları tanımlayacak ve açıklayacak kuramsal bilgi birikimine sahip olur. | ||||||||||||
| 2 | Fiziksel, psikomotor, bilişsel ve dil gelişimi alanlarına ilişkin temel bilgileri açıklar ve bu gelişim alanlarını değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Çocuk gelişimine ilişkin karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm üretir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||