Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyopsikoloji PSK 203 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Genel Biyoloji

Önerilen Seçmeli Dersler

İnsan beyni

Beslenme ve beyin

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATİH BAL
Dersi Verenler Doç.Dr. FATİH BAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Biyolojik psikolojinin amacı, davranış ve zihinsel aktivitelerde yer alan biyolojik mekanızmaları açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Ders, beyin gelişimi, genler, güdüleme, bellek öğrenme, davranış bozuklukları ve benzeri psikolojideki biyolojik mekanizmaları içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nöronları bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Beyin gelişimi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bellek ve öğrenmeyi kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Görsel sistem anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Duyu sistemleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Motor kontrol ve hareket sistemini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Güdüleme hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Bellek, öğrenmeyi anlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Dil ve konuşma bozuklukları anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Davranış bozukluklarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nöronlar, nörotransmisyon ve haberleşme
2 Nöroanatomi ve beyin haritalama
3 Genler ve evrim
4 Beyin Gelişimi ve plastisite
5 Görsel Sistem
6 Duyu Sistemleri
7 Motor Kontrol ve Hareket
8 Güdülemenin Biyopsikolojisi
9 Ara sınav
10 Uyku ve Biyolojik Ritimler Duyguların Biyolojisi
11 Bellek, Öğrenme
12 Dil ve Konuşma
13 Davranış Bozuklukları
14 Hareket Bozuklukları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Barnes, J. (2015). Temel biyolojik psikoloji (Çev. Ed. A. Yılmaz). Nobel Akademik Yayıncılık.
Pinel, J. P. J., & Barnes, S. J. (2022). Biyopsikoloji (Çev. Ed. S. Sarıoğlu). Nobel Akademik Yayıncılık.
Pelikan Yayınları. (2021). Biyolojik psikoloji: Çizgilerle hayatta kalma rehberi. Pelikan Kitabevi.
Kalat, J. W. (2017). Biyolojik psikoloji (Çev. Ed. E. Anlı). Nobel Yayıncılık.
Kandel, E. R., Schwartz, J. H., & Jessell, T. M. (2017). Sinirbilimin ilkeleri (Çev. Ed. A. G. Yücel). Palme Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. X
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. X
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. X
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. X
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. X
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. X
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. X
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. X
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. X
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. X
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Nöronları bilir. 3 3
2 Beyin gelişimi kavrar. 5
3 Bellek ve öğrenmeyi kavrar 2
4 Görsel sistem anlar.
5 Duyu sistemleri bilir. 4
6 Motor kontrol ve hareket sistemini bilir.
7 Güdüleme hakkında bilgi edinir. 4 4
8 Bellek, öğrenmeyi anlar 4
9 Dil ve konuşma bozuklukları anlar. 4
10 Davranış bozukluklarını kavrar. 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 1 1
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
dersAKTSKredisi 4