| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyopsikoloji | PSK 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Genel Biyoloji |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İnsan beyni Beslenme ve beyin |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH BAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Biyolojik psikolojinin amacı, davranış ve zihinsel aktivitelerde yer alan biyolojik mekanızmaları açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | Ders, beyin gelişimi, genler, güdüleme, bellek öğrenme, davranış bozuklukları ve benzeri psikolojideki biyolojik mekanizmaları içermektedir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nöronları bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Beyin gelişimi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bellek ve öğrenmeyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Görsel sistem anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Duyu sistemleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Motor kontrol ve hareket sistemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Güdüleme hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Bellek, öğrenmeyi anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Dil ve konuşma bozuklukları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Davranış bozukluklarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nöronlar, nörotransmisyon ve haberleşme | |
| 2 | Nöroanatomi ve beyin haritalama | |
| 3 | Genler ve evrim | |
| 4 | Beyin Gelişimi ve plastisite | |
| 5 | Görsel Sistem | |
| 6 | Duyu Sistemleri | |
| 7 | Motor Kontrol ve Hareket | |
| 8 | Güdülemenin Biyopsikolojisi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Uyku ve Biyolojik Ritimler Duyguların Biyolojisi | |
| 11 | Bellek, Öğrenme | |
| 12 | Dil ve Konuşma | |
| 13 | Davranış Bozuklukları | |
| 14 | Hareket Bozuklukları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Barnes, J. (2015). Temel biyolojik psikoloji (Çev. Ed. A. Yılmaz). Nobel Akademik Yayıncılık.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nöronları bilir. | 3 | 3 | ||||||||||
| 2 | Beyin gelişimi kavrar. | 5 | |||||||||||
| 3 | Bellek ve öğrenmeyi kavrar | 2 | |||||||||||
| 4 | Görsel sistem anlar. | ||||||||||||
| 5 | Duyu sistemleri bilir. | 4 | |||||||||||
| 6 | Motor kontrol ve hareket sistemini bilir. | ||||||||||||
| 7 | Güdüleme hakkında bilgi edinir. | 4 | 4 | ||||||||||
| 8 | Bellek, öğrenmeyi anlar | 4 | |||||||||||
| 9 | Dil ve konuşma bozuklukları anlar. | 4 | |||||||||||
| 10 | Davranış bozukluklarını kavrar. | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||