| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik ve Psikolojik Danışma | PDR 441 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Eğtim kurumlarında rehberlik hizmetleri yapabilmek |
| Dersin İçeriği | Eğitim kurumlarında rehberlik hizmetlerinin öğretilmesi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Rehberlik kavramlarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Eğitim kurumlarında rehberlik uygulamaları yapabilme becerisi kazanır. | Anlatım, | |
| 3 | Eğitsel Rehberlik ve Mesleki rehberliği tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik üzerine düşünme becerisi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Özel Eğitimde Rehberlik Uygulamalarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Okullarda PDR hizmetlerine ilişkin yasal düzenleme ve uygulamalar hakkında farkındalık sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rehberlik nedir? Rehberliğin Tarihçesi | |
| 2 | Rehberliğin Temelleri | |
| 3 | Eğitsel Rehberlik | |
| 4 | Mesleki rehberlik | |
| 5 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik | |
| 6 | Öğrenci Tanıma Hizmetleri | |
| 7 | Rehberlik Hizmet Alanlarının Tanıtımı | |
| 8 | Bireyi Tanımada Test Kullanımı | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Özel Eğitim ve Rehberlik | |
| 11 | Özel Eğitimde Rehberlik Uygulamaları | |
| 12 | Rehberlik Uygulamaları | |
| 13 | Örnek Çalışmalar | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Hasan Tan, PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK, 1995 |
| Ders Kaynakları | [2] Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları, Dr. Gerald Corey |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Rehberlik kavramlarını tanımlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |
| 2 | Eğitim kurumlarında rehberlik uygulamaları yapabilme becerisi kazanır. | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |
| 3 | Eğitsel Rehberlik ve Mesleki rehberliği tanımlayabilir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
| 4 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik üzerine düşünme becerisi kazanır. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
| 5 | Özel Eğitimde Rehberlik Uygulamalarını tanır. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
| 6 | Okullarda PDR hizmetlerine ilişkin yasal düzenleme ve uygulamalar hakkında farkındalık sahibi olur | 5 | 3 | 5 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||