| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Şiir ve Felsefe | FEL 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Şiir ve Felsefe arasındaki ilişkiyi araştırmak | 
| Dersin İçeriği | Türk edebiyatı ile Batı edebiyatından seçkilerle şiire felsefece yaklaşarak şiirlerin farklı bir bakış açısıyla okunması | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Şiir ve felsefe ilişkisini açıklama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Felsefi eğilimleri olan Türk şairleri tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Felsefi eğilimleri olan Batılı şairleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Şiirin felsefe için önemini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Şiirsiz ya da sanatsız bir felsefenin imkanını değerlendirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sanat ve felsefe ilişkisi | |
| 2 | Edebiyat ve Felsefe ilişkisi | |
| 3 | Şiir ve Felsefe ilişkisi | |
| 4 | Şairler ve Felsefe | |
| 5 | Şiir ve Kurgu | |
| 6 | Şiir ve Estetik | |
| 7 | Batı şiiri ve felsefe | |
| 8 | Batı şiiri ve felsefe | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Türk şiiri ve felsefe | |
| 11 | Türk şiiri ve felsefe | |
| 12 | Şiir incelemeleri | |
| 13 | Şiir incelemeleri | |
| 14 | Şiir incelemeleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aristoteles, Poetika, Remzi Kitabevi, 2009 Friedrich Von Schiller, Felsefe ve Şiir, Yaba Yayınları, 2001  | 
                                
| Ders Kaynakları | Doğan Özlem, Hermeneutik ve Şiir, Şiirden Yayınları, 2007   Metin Cengiz, Felsefe ve Şiir, Şiirden Yayınları, 2010  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Şiir ve felsefe ilişkisini açıklama becerisi kazanır. | |||||||||||
| 2 | Felsefi eğilimleri olan Türk şairleri tanır. | |||||||||||
| 3 | Felsefi eğilimleri olan Batılı şairleri tanır. | |||||||||||
| 4 | Şiirin felsefe için önemini belirler. | |||||||||||
| 5 | Şiirsiz ya da sanatsız bir felsefenin imkanını değerlendirebilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||