| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | PDR 375 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimin uygulanmasında sahip olduğu yeri ve önemi tanıtmak | 
| Dersin İçeriği | Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar, Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, Performans Değerlendirme, Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. | Anlatım, | |
| 2 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını değerlendirir. | Anlatım, | |
| 4 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları üzerine tanımlama yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Uygulamaların geçerliliğini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Neden Ölçme ve Değerlendirme? | |
| 3 | Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | |
| 4 | Performans Değerlendirme | |
| 5 | Performans Değerlendirmede Çeşitli yaklaşımlar | |
| 6 | Öz Değerlendirme | |
| 7 | Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları | |
| 8 | Ölçme Değerlendirme Formları ve Örnekler | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi | |
| 11 | Eğitimde Kullanılan testlerin Sınıflandırılması | |
| 12 | Ölçme sonuçları üzerinde istatiksel işlemler | |
| 13 | Eğitimde Kullanılan testlerin Sınıflandırılması | |
| 14 | Uygulamalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Halil Tekin, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 
| Ders Kaynakları | [2] M.Fuat Turgut, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. | |||||||||||
| 2 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
| 3 | Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını değerlendirir. | |||||||||||
| 4 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları üzerine tanımlama yapabilir. | |||||||||||
| 5 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışır. | |||||||||||
| 6 | Uygulamaların geçerliliğini tartışır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||