| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Mitolojileri | FEL 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mitolojileri anlama yöntemlerini tanıtmak ve mitoloji ile ussal düşünce arasındaki süreklilik ve kesintileri araştırmak. |
| Dersin İçeriği | Yunan, Türk ve Ortadoğu mitoslarının, tarihselci, yapısalcı ve yapımbozumcu yöntemlerle okunması. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünya mitolojilerinin karakteristikleri hakkıbnda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çağdaş mitologlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının sorunlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | En az iki kavram arasında mitoloji araştırmalarının kurduğu bağlantıları kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının oluşturucu öğelerini öğrenir. | Anlatım, | |
| 6 | Alan dışı ders alarak felsefi gelişimine katkıda bulunur. | Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 19. yüzyılda halkbiliminin yükselişi ve mitolojinin bir araştırma alanı haline gelişi | |
| 2 | Rus biçimciliğinin masal incelemelerinde mitosların yeri | |
| 3 | Mezopotamya | |
| 4 | Sümer-Akad mitolojisi | |
| 5 | Babil mitolojisi | |
| 6 | Babil Mitolojisi | |
| 7 | İbrani mitolojisi | |
| 8 | İbrani Mitolojisi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Hıristiyanlıkta yorum yaklaşımları | |
| 11 | Yunan mitolojisi | |
| 12 | Yunan mitolojisi | |
| 13 | Yunan mitolojisi | |
| 14 | Türk mitolojisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü |
| Ders Kaynakları | 15. Judith Butler, Yaşam ile Ölümün Akrabalığı: Antigonenin İddiası |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dünya mitolojilerinin karakteristikleri hakkıbnda bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| 2 | Çağdaş mitologlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| 3 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının sorunlarını öğrenir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 |
| 4 | En az iki kavram arasında mitoloji araştırmalarının kurduğu bağlantıları kurar. | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| 5 | Çağdaş mitoloji araştırmalarının oluşturucu öğelerini öğrenir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| 6 | Alan dışı ders alarak felsefi gelişimine katkıda bulunur. | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||