| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi Felsefesi | FEL 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgi felsefesinin konularını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi | 
| Dersin İçeriği | Bilginin mahiyeti hakkında genel yaklaşımlar. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | Anlatım, | |
| 2 | Bilginin olanağı, kaynağı, sınırları ve kesinliği ile ilgili sorunları tartışabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 3 | Bilgi ve inanç ayrımını yapabilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 4 | Doğruluk sorunu üzerine düşünebilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 5 | Bilgi felsefesinin temel problemlerine getirilen çözüm önerilerini öğrenir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Konuya giriş | [1] Sayfa 68-73 | 
| 2 | Bilgi Tanımları | [1] Sayfa 75-81 | 
| 3 | Bilgi Tanımları | [1] Sayfa 85-87 | 
| 4 | Temel Tanımlar: Yargı/İnanç | [1] Sayfa 87-89 | 
| 5 | Temel Tanımlar: Yargı/İnanç | [1] Sayfa 92-96 | 
| 6 | Temel Tanımlar: Doğruluk | [1] Sayfa 101-106 | 
| 7 | Temel Tanımlar: Doğruluk | [1] Sayfa 106-111 | 
| 8 | Temel Tanımlar: Doğruluk | [1] Sayfa 112-118 | 
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Temel Tanımlar: Gerekçelendirme | [2] Sayfa 153-167 | 
| 11 | Temel Tanımlar: Gerekçelendirme | [2] Sayfa 153-167 | 
| 12 | Temel Tanımlar: Gerekçelendirme | [2] Sayfa 167-175 | 
| 13 | Algı Sorunu | [2] Sayfa 24-32 | 
| 14 | Algı Sorunu | [2] Sayfa 32-41 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1-Platon, Thaeitetos 2-Aristotales, Yorum Üzerine ve Kategoriler 3-Descartes, Method Üzerine Konuşma 4-Kant, Saf Aklın Eleştirisi  | 
                                
| Ders Kaynakları | [2] Hunt, Felsefenin Çağrısı, (Bilgi Felsefesi) İmge Yay. Ankara, 2004 [3] V.Hacı Kadiroğlu, Bilgi Felsefesi, Metis yay. İstanbul 1994  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | |||||||||||
| 2 | Bilginin olanağı, kaynağı, sınırları ve kesinliği ile ilgili sorunları tartışabilir. | |||||||||||
| 3 | Bilgi ve inanç ayrımını yapabilir. | |||||||||||
| 4 | Doğruluk sorunu üzerine düşünebilir. | |||||||||||
| 5 | Bilgi felsefesinin temel problemlerine getirilen çözüm önerilerini öğrenir. | |||||||||||
| 6 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 3. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||