| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Cebirsel Geometri | MAT 374 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir, Cebir 1, Cebir 2  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABUZER GÜNDÜZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü araştırma görevlileri  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Çağdaş Matematiğin temel araçlarını barındıran Cebirsel Geometrinin temel kavramlarına hakim olmak ve kullanmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | İdealler, varyeteler, boyut, Blowing up, düzgünlük ve düzgün varyeteler, tekillik teorisi, şemalar ve affin şemalar, yerel halka uzayları, fiber çarpımları, projektif şemalar, şemaların uygulamaları, Hilbert polinomları, Bezout’s teoremi, Quasi-Coherent şemalar ,Riemann-Roch teoremi,  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Polinom Halkalarını ve ideallerini Hatırlar | ||
| 2 | Afin ve Projektif cebirsel kümeleri hatırlar | ||
| 3 | Tekillik teorisini öürenir | ||
| 4 | Şemaları ve uygulamalarını öğrenir | ||
| 5 | Hilbert teoremini öğrenir | ||
| 6 | Bezout’s teoremini öğrenir | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Polinom halkaları ve Afin Cebirsel kümeler | |
| 2 | Tekillik teorisi | |
| 3 | Düzgünlük | |
| 4 | Tekil olmayan varyeteler | |
| 5 | Uygulama | |
| 6 | şemalar | |
| 7 | Affin şemalar | |
| 8 | yerel halka uzayları | |
| 9 | Uygulama | |
| 10 | fiber çarpımları | |
| 11 | Projektif şemalar | |
| 12 | Şemaların uygulamaları, Hilbert polinomları | |
| 13 | Bezout’s teoremi, Quasi-Coherent şemalar | |
| 14 | Uygulama | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gathmann, A. (2002). Algebraic geometry. Notes for a class taught at the University of Kaiserslauten (2002/2003) available at http://www. mathematik. unikl. de/~ gathmann/class/alggeom-2002/main. pdf..  | 
                                
| Ders Kaynakları | 1. Hartshorne, R. (Ed.). (1975). Algebraic Geometry, Arcata 1974 (Vol. 29). American Mathematical Soc.. 
 2. Algebraic Geometry I Lecture Notes, MIT, https://ocw.mit.edu/courses/18-725-algebraic-geometry-fall-2015/resources/mit18_725f15_notes/  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Polinom Halkalarını ve ideallerini Hatırlar | ||||||||
| 2 | Afin ve Projektif cebirsel kümeleri hatırlar | ||||||||
| 3 | Tekillik teorisini öürenir | ||||||||
| 4 | Şemaları ve uygulamalarını öğrenir | ||||||||
| 5 | Hilbert teoremini öğrenir | ||||||||
| 6 | Bezout’s teoremini öğrenir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 50 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||