Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kuaterniyonlar Teorisi | MAT 358 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dual sayılar halkası ilgili temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dual sayılar halkası ile ilgili teoremleri ispatlar ve yorumlar, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Dual sayılar sistemini, reel ve kompleks sayılar sistemini karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | D-Modülde temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | D-Modülde temel teoremleri ispatlar ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Reel Kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Reel Kuaterniyonlar ile reel sayılar sistemini karşılaştırır, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Dual Kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Reel ve Dual Kuaterniyonları karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası, | [1] Sayfa 1-11 |
2 | Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı, | [1] Sayfa 11-18 |
3 | D-modül, D-modül üzerinde iç çarpım ve norm tanımı, | [1] Sayfa 18-29 |
4 | E.Study dönüşümü ve dual açı, | [1] Sayfa 29-42 |
5 | D-modül üzerinde dış çarpım, karma çarpım ve dual vektörlerde baz kavramı, | [1] Sayfa 42-50 |
6 | D-modülde dual izometriler, | [1] Sayfa 50-56 |
7 | Dual değişkenli fonksiyonların seriye açılımı ve dual integral | [1] Sayfa 56-78 |
8 | Reel kuaterniyonlar ve Reel kuaterniyonlar üzerinde ki temel işlemler | [1] Sayfa 78-91 |
9 | Ara sınav | |
10 | Reel kuaterniyonların matris gösterimi, | [1] Sayfa 91-94 |
11 | Simpletik Geometri | [1] Sayfa 94-105 |
12 | Dual kuaterniyonlar, Dual kuaterniyonlar üzerinde ki temel işlemler | [1] Sayfa 105-111 |
13 | Çizgi Kuaretniyonu | [1] Sayfa 112-118 |
14 | Dual vektörler ve dual kuaterniyonlar | [1] Sayfa 118-120 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Hacısalihoğlu, H.H., Hareket geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi yayınlar Mat. No.2,1983. |
Ders Kaynakları | [2] Hacısalihoğlu, H. H., Yüksek Boyutlu Uzaylarda Dönüşümler ve Geometriler, İnönü Üniversitesi, Temel Bilimler Fakültesi Yayınları, Mat. No.1, 1980. [3] Hacısalihoğlu, H.H., Dönüşümler ve Geometriler, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Matematik Bölümü.,1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dual sayılar halkası ilgili temel kavramları tanımlar, | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
2 | Dual sayılar halkası ile ilgili teoremleri ispatlar ve yorumlar, | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 |
3 | Dual sayılar sistemini, reel ve kompleks sayılar sistemini karşılaştırır, | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 |
4 | D-Modülde temel kavramları tanımlar, | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
5 | D-Modülde temel teoremleri ispatlar ve yorumlar, | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
6 | Reel Kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar, | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 |
7 | Reel Kuaterniyonlar ile reel sayılar sistemini karşılaştırır, | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
8 | Dual Kuaterniyonlar ile ilgili temel kavramları tanımlar, | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
9 | Reel ve Dual Kuaterniyonları karşılaştırır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |