| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik II | FIZ 112 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü araştırma görevlileri  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere lisans eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması  | 
                                
| Dersin İçeriği | Coulomb Kuvveti, Elektrik Alan, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Kondansatörler, Akımın oluşumu ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan, Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, İndüksiyon,  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 3 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet | [1] Sayfa 708-742 | 
| 2 | Elektrik Alanı ve Gauss Yasası | [1] Sayfa 743-767 | 
| 3 | Elektrik Alanı ve Gauss Yasası | |
| 4 | Elektriksel Potansiyel | [1] Sayfa 768-802 | 
| 5 | Sığa ve Kondansatörler, Dielektriklerin Özellikleri | [1] Sayfa 803-839 | 
| 6 | Akım ve Direnç | [1] Sayfa 840-867 | 
| 7 | Doğru Akım Devreleri | [1] Sayfa 868-903 | 
| 8 | Uygulama | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Elektromanyetik Kuvvet | [1] Sayfa 904-936 | 
| 11 | Elektromanyetik Kuvvet | |
| 12 | Manyetik Alan Kaynakları | [1] Sayfa 937-978 | 
| 13 | Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon | [1] Sayfa 979-1013 | 
| 14 | Uygulama | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002  | 
                                
| Ders Kaynakları | [2] Fizik II (Elektrik), F.J.Keller, W.E.Gettys, M.J.Skove, Çeviri Editörü: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
| 2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
| 3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
| 4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
| 6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
| 8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 3 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| 6 | Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar. | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||