Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topoloji II | MAT 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Topolojik uzaylarda kompaktlık kavramını tanımlar, | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | Klasik analizdeki kompaktlık ile topolojik uzaylarda kompaktlığı karşılaştırır, | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Kompakt topolojik uzaylarda temel teoremleri ifade eder, ispatlar ve yorumlar, | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Sayılabilir kompaktlık ile dizisel kompaktlığı tanımlar, | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Sayılabilir kompaktlık ve dizisel kompaktlık ile ilgili teoremleri ispatlar, | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Bağlantılı uzay kavramını tanımlar, | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Bağlantılılık kavramı yardımıyla ilgili problemleri çözer, | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
8 | Topolojik uzayları sınıflandırır, | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
9 | Yerel bağlantılılığı ifade eder ve ilgili teoremleri ispatlar, | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
10 | Yol bağlantılı uzayları ifade eder ve ilgili teoremleri ispatlar, | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
11 | Öğrendiği kavramların sürekli fonksiyonlar altındaki durumlarını yorumlar. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ayırma aksiyomları,T0-Uzayları, T1-Uzayları | [1] Sayfa 179-183 |
2 | T2 Uzayları | [1] Sayfa 183-186 |
3 | Düzenli uzaylar ve T3-Uzayları, Tychnoff Uzayları | [1] Sayfa 186-192 |
4 | Normal uzaylar ve T4-Uzayları | [1] Sayfa 192-198 |
5 | Kompakt topolojik uzaylar | [1] Sayfa 255-265 |
6 | Kompaktlık ve sürekli fonksiyonlar | [1] Sayfa 265-271 |
7 | Sayılabilir kompaktlık, dizisel kompaktlık | [1] Sayfa 272-276 |
8 | Yerel kompakt uzaylar | [1] Sayfa 289-295 |
9 | Bağlantılı uzaylar | [1] Sayfa 305-307 |
10 | Bağlantılı alt kümeler | [1] Sayfa 308-312 |
11 | Bağlantılılık ve sürekli fonksiyonlar | [1] Sayfa 313-316 |
12 | Bağlantılı Bileşenler | [1] Sayfa 317-320 |
13 | Yerel bağlantılı uzaylar | [1] Sayfa 321-326 |
14 | Yol bağlantılı uzaylar | [1] Sayfa 326-332 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Yüksel Ş. Genel Topoloji, Selçuk Uni Yayınları, 1995. 2. Koçak, M. Genel Toplojiye Giriş ve Çözümlü Alıştırmalar, Kampüs Yayıncılık, 2011. |
Ders Kaynakları | 4. Lipschutz, S., General Topology, Schaum Publishing Co., 1965. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Topolojik uzaylarda kompaktlık kavramını tanımlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
2 | Klasik analizdeki kompaktlık ile topolojik uzaylarda kompaktlığı karşılaştırır, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
3 | Kompakt topolojik uzaylarda temel teoremleri ifade eder, ispatlar ve yorumlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
4 | Sayılabilir kompaktlık ile dizisel kompaktlığı tanımlar, | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Sayılabilir kompaktlık ve dizisel kompaktlık ile ilgili teoremleri ispatlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
6 | Bağlantılı uzay kavramını tanımlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | |
7 | Bağlantılılık kavramı yardımıyla ilgili problemleri çözer, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
8 | Topolojik uzayları sınıflandırır, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
9 | Yerel bağlantılılığı ifade eder ve ilgili teoremleri ispatlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
10 | Yol bağlantılı uzayları ifade eder ve ilgili teoremleri ispatlar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | |
11 | Öğrendiği kavramların sürekli fonksiyonlar altındaki durumlarını yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |