Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kırsal Kalkınma (Tarım,Turizm,Kültür) COG 621 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU
Dersi Verenler Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kırsal kalkınmanın gerçekleştirilebilmesi sadece tarım ve hayvancılığa dayalı olarak gerçekleştirilememektedir.Bu bağlamda bu dersin amacı kırsal kalkınmada tarımın yanısıra turizm ve kültürün de ne şekilde entegre edilebileceğini irdelenmektedir.

Dersin İçeriği

Kırsal yerleşme-Kırsal alan-Kırsal kalkınma

Genel Kırsal Kalkınma yaklaşımları

Türkiye'de ve Dünya'da Kırsal kalkınma Politikaları

Kırsal kalkınmada sürdürülebilir yaklaşımlar

Kırsal kalkınmada tarımın rolü

Kırsal kalkınmada turizmin rolü

Kırsal kalkınmada kültürün rolü

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kırsal kalkınmayı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Kırsal kalkınma politikalarını araştırıp tartışır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
3 Sürdürülebilir kırsal kalkınma ve kalkınma kavramlarını ilişkilendirerek açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Arslan,F.-Karadağ,A.-Aksak,P.,2018,Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye

Bakırcı,M.,2007,Türkiye'de Kırsal Kalkınma( kavramlar-Politikalar-Uygulamalar)

Tokalak,İ.,2010,Küreselleşme Kıskacında Türk Tarımı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Teknolojileri alanındaki kuramsal bilgi birikimini ileri düzeyde genişleterek yeni ve özgün bilgi üretebilme.
2 Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü takip edebilecek ve özgün bilimsel yayın üretebilecek düzeyde akademik İngilizce yeterliliği geliştirme.
3 Yer–atmosfer sistemi, çevresel süreçler ve mekânsal dinamikler hakkında bütüncül bir anlayışla ileri düzey çözümlemeler yapabilme.
4 İnsan–çevre ilişkilerini sosyo-ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutlarıyla değerlendirebilme ve bu ilişkilere yönelik özgün sentezler oluşturabilme.
5 Coğrafi veri toplama, işleme, doğrulama, analiz etme ve yorumlama süreçlerini bilimsel yöntemlere uygun olarak yürütebilme.
6 Coğrafi bilgi teknolojileri ve çevresel süreçlerde ortaya çıkan yeni eğilim ve teknolojileri takip ederek alana özgü yenilikçi uygulamalar geliştirebilme.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Kırsal kalkınmayı tanımlar
2 Kırsal kalkınma politikalarını araştırıp tartışır
3 Sürdürülebilir kırsal kalkınma ve kalkınma kavramlarını ilişkilendirerek açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Seminer) 60
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)