| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kırsal Kalkınma (Tarım,Turizm,Kültür) | COG 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kırsal kalkınmanın gerçekleştirilebilmesi sadece tarım ve hayvancılığa dayalı olarak gerçekleştirilememektedir.Bu bağlamda bu dersin amacı kırsal kalkınmada tarımın yanısıra turizm ve kültürün de ne şekilde entegre edilebileceğini irdelenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Kırsal yerleşme-Kırsal alan-Kırsal kalkınma Genel Kırsal Kalkınma yaklaşımları Türkiye'de ve Dünya'da Kırsal kalkınma Politikaları Kırsal kalkınmada sürdürülebilir yaklaşımlar Kırsal kalkınmada tarımın rolü Kırsal kalkınmada turizmin rolü Kırsal kalkınmada kültürün rolü |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kırsal kalkınmayı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Kırsal kalkınma politikalarını araştırıp tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Sürdürülebilir kırsal kalkınma ve kalkınma kavramlarını ilişkilendirerek açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Arslan,F.-Karadağ,A.-Aksak,P.,2018,Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye Bakırcı,M.,2007,Türkiye'de Kırsal Kalkınma( kavramlar-Politikalar-Uygulamalar) Tokalak,İ.,2010,Küreselleşme Kıskacında Türk Tarımı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Teknolojileri alanındaki kuramsal bilgi birikimini ileri düzeyde genişleterek yeni ve özgün bilgi üretebilme. | ||||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü takip edebilecek ve özgün bilimsel yayın üretebilecek düzeyde akademik İngilizce yeterliliği geliştirme. | ||||||
| 3 | Yer–atmosfer sistemi, çevresel süreçler ve mekânsal dinamikler hakkında bütüncül bir anlayışla ileri düzey çözümlemeler yapabilme. | ||||||
| 4 | İnsan–çevre ilişkilerini sosyo-ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutlarıyla değerlendirebilme ve bu ilişkilere yönelik özgün sentezler oluşturabilme. | ||||||
| 5 | Coğrafi veri toplama, işleme, doğrulama, analiz etme ve yorumlama süreçlerini bilimsel yöntemlere uygun olarak yürütebilme. | ||||||
| 6 | Coğrafi bilgi teknolojileri ve çevresel süreçlerde ortaya çıkan yeni eğilim ve teknolojileri takip ederek alana özgü yenilikçi uygulamalar geliştirebilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kırsal kalkınmayı tanımlar | ||||||
| 2 | Kırsal kalkınma politikalarını araştırıp tartışır | ||||||
| 3 | Sürdürülebilir kırsal kalkınma ve kalkınma kavramlarını ilişkilendirerek açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|