| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşme Okumaları | COG 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Küreselleşme nedir,ülkeleri ekonomik,siyasi,sosyo-kültürel yönden nasıl etkiler ve Türkiye'nin küreselleşme ile entegrasyonu ne boyuttadır ve nasıl olmalıdır sorularının cevabını bulmak. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme nedir? Küreselleşen Dünyada İnsan Küreselleşen Dünyada Ekonomi( Tarım,sanayi vb.) Küreselleşeme ve Kültür Küreselleşme ve Şehirler Küreselleşme ve Turizm Küreselleşme ve siyaset Küreselleşme Bitti mi?
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmeyi tanımlar,tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Küreselleşme ve insan etkileşimini sorgular | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Küreselleşmenin ekonomik faaliyetler üzerindeki etkisini kavrar( Tarım,sanayi,turizm vb.) | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Küreselleşmenin kültür ile ilişkisini tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Siyaset küreselleşme ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | Küreselleşmeyi entellektüel yaklaşımlarla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bülbül,K.2006,Küreselleşme Okumaları(Ekonomi-Siyaset) Yeşildal,A.2021,Küreselleşme Sürecinde Akıllı Şehirler,paradigma,Yönelimler ve Fırsatlar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Teknolojileri alanındaki kuramsal bilgi birikimini ileri düzeyde genişleterek yeni ve özgün bilgi üretebilme. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü takip edebilecek ve özgün bilimsel yayın üretebilecek düzeyde akademik İngilizce yeterliliği geliştirme. | X | |||||
| 3 | Yer–atmosfer sistemi, çevresel süreçler ve mekânsal dinamikler hakkında bütüncül bir anlayışla ileri düzey çözümlemeler yapabilme. | X | |||||
| 4 | İnsan–çevre ilişkilerini sosyo-ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutlarıyla değerlendirebilme ve bu ilişkilere yönelik özgün sentezler oluşturabilme. | X | |||||
| 5 | Coğrafi veri toplama, işleme, doğrulama, analiz etme ve yorumlama süreçlerini bilimsel yöntemlere uygun olarak yürütebilme. | X | |||||
| 6 | Coğrafi bilgi teknolojileri ve çevresel süreçlerde ortaya çıkan yeni eğilim ve teknolojileri takip ederek alana özgü yenilikçi uygulamalar geliştirebilme. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmeyi tanımlar,tartışır. | 5 | |||||
| 2 | Küreselleşme ve insan etkileşimini sorgular | 4 | |||||
| 3 | Küreselleşmenin ekonomik faaliyetler üzerindeki etkisini kavrar( Tarım,sanayi,turizm vb.) | 5 | |||||
| 4 | Küreselleşmenin kültür ile ilişkisini tartışır | ||||||
| 5 | Siyaset küreselleşme ilişkisini kavrar | ||||||
| 6 | Küreselleşmeyi entellektüel yaklaşımlarla değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
| Ödev | 1 | 90 | 90 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||