| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje | MDR 522 | 2 | 0 + 0 | 0 | 24 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Doç.Dr. MEHMET KAYA, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Prof.Dr. EYÜP ÇELİK, Prof.Dr. ABDULLAH İNCE, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK, Prof.Dr. HASAN MEYDAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik bilgileri uygulama ortamında ve deneyimli bir manevi danışman gözetiminde gözlem ile bütünleştirmeleri ve deneyimlerini raporlaştırıp projelendirmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Literatür Taraması Araştırma Yöntemleri Veri Toplama Veri Analizi Gözlem ve Uygulama Proje Yazım Teknikleri Referans Programları Proje İnceleme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | Anlatım, Gözlem, Tartışma, | |
| 2 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini, tasarımlarını, veri toplama ve analiz etme araçlarını bilir. | Tartışma, Gözlem, | |
| 3 | Proje yazım süreci, kaynak gösterimi ve araştırma etiğine ilişkin temel ilkeleri fark eder. | Tartışma, Gözlem, | |
| 4 | Manevi danışman nezaretinde manevi danışmanlık gözlem ve uygulamalarını etkili bir şekilde yürütür. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Alanında Gözlem ve Araştırmaya Giriş | |
| 2 | Literatür Tarama | |
| 3 | İnceleme | |
| 4 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | |
| 5 | Araştırma Yöntemleri | |
| 6 | Veri Toplama | |
| 7 | Veri Analizi | |
| 8 | Ara Değerlendirme | |
| 9 | Raporlaştırma | |
| 10 | Gözlem ve Uygulama | |
| 11 | Gözlem ve Uygulama | |
| 12 | Referans Programları | |
| 13 | Proje Yazımı | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin, 2016. Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik, 2018. Creswell, John W. Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap, 2017
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gelişim psikolojisi, gelişim dönemleri ve özellikleri ve ruh sağlığı ve ruhsal problemlere ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir | ||||||
| 2 | Manevi danışmanlık ve rehberliğin gerektirdiği düzeyde temel dini bilgiler ve Tasavvuf, İslam Felsefesi ve Kelam gibi İslami düşüncenin temel elemanlarına hakimdir | ||||||
| 3 | Manevi danışmanlık ve rehberlik konusundaki mesleki etik ilkeleri bilmek ve meslek hayatında bunlara taviz vermeden uymak | ||||||
| 4 | Manevi danışmanlık ve rehberliği farklı bağlamlarda (hastane, ceza infaz evleri vb.) o bağlamların koşullarına ve danışanın özelliklerine göre uygulayabilme | X | |||||
| 5 | Manevi danışmanlık ve rehberlik ile ilgili literatüründe yer alan kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmaları takip edebilme ve bu alanda belirli düzeyde araştırma yapabilme | X | |||||
| 6 | Genelde seküler danışmanlıkta ve özelde manevi bakım ve danışmanlıktaki yaklaşım ve kuramları tanıma ve kendi sorumluluk alanında olanları uygulayabilme | ||||||
| 7 | Farklı kültür, inanç, düşünce ve demografik yapıların farkında olma ve manevi danışmanlık uygulamasında bu konuları dikkate alarak ön yargılardan kaçınma | ||||||
| 8 | Manevi danışmanlığın temel hedefinin danışanların öznel ve nesnel iyiliklerini sağlama ve morallerini yüksek tutmak olduğu bilinci ile hareket etme | ||||||
| 9 | Dinin bilgi, inanç, duygu, etki ve davranış boyutlarını etik ilkelere bağlı olarak ve danışanın isteği çerçevesinde manevi bakım ve danışma ilişkisi içinde etkili bir biçimde kullanabilme | ||||||
| 10 | Geleneksel ve çağdaş teolojik düşünme biçimlerini tanıma ve bunları danışanlarıyla manevi bakım ve danışmanlık uygulamasında kullanabilme | ||||||
| 11 | Bir manevi danışman adayı olarak kendi kişisel gelişimini takip etme ve düzenli olarak güçlü ve zayıf yönleri konusunda farkındalığını gözden geçirme alışkanlığı kazanma | ||||||
| 12 | Manevi danışmanlık ve rehberliğin ne olduğunu kavrama ve onu diğer bakım yönelimli iletişim biçimlerinden ayıran özellikleri kavrama | ||||||
| 13 | Başlangıcından sonlandırılıncaya kadar bir manevi danışmanlık görüşmesini, tüm süreçleri ve aşamalarıyla birlikte etkili bir şekilde yürütebilme ve sonlandırabilme | X | |||||
| 14 | Danışma görüşmesinde genel olarak iyi bir nitel ortam yaratma (olumlu kabul, saydamlık ve empati) | ||||||
| 15 | Danışmada danışma becerilerini (dinleme, aynalama vb.) iyi düzeyde kullanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlik alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | |||||||||||||||
| 2 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini, tasarımlarını, veri toplama ve analiz etme araçlarını bilir. | |||||||||||||||
| 3 | Proje yazım süreci, kaynak gösterimi ve araştırma etiğine ilişkin temel ilkeleri fark eder. | |||||||||||||||
| 4 | Manevi danışman nezaretinde manevi danışmanlık gözlem ve uygulamalarını etkili bir şekilde yürütür. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Proje / Tasarım | 1 | 510 | 510 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 6 | 84 |
| Toplam İş Yükü | 594 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 23,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 24 | ||