Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farmakoloji | ADS 113 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlaçları sınıflandırabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlaçların etki, yan etki ve uygulanışları hakkında bilgi sahibi olmak | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye giriş Tanımlar, Farmakolojinin İnceleme alanı, bölümler | |
2 | Farmasötik şekiller ve ilaç uygulama yolları | |
3 | Farmakokinetik özellikler | |
4 | İlaç yan etkileri ve toksik etkiler, zehirlenmeler ve tedavileri | |
5 | Otonom sinir sistemi İlaçları, | |
6 | Kardiyovasküler sistem İlaçları | |
7 | Sinir sistemi ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan ilaçlar | |
8 | Solunum sistemi ile ilgili hastalıklarda kullanılan ilaçlar | |
9 | Sindirim sistemi ile ilgili hastalıklarda kullanılan ilaçlar | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Antibiyotikler, dental farmakoloji | |
12 | Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan ilaçlar | |
13 | Kanser tedavisinde kullanılan ilaçlar | |
14 | Antiviral, antifungal, antiprotozaol, antihelmintik ilaçlar, dezenfektanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | ||||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | ||||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlaçları sınıflandırabilmek | |||||||||||
2 | İlaçların etki, yan etki ve uygulanışları hakkında bilgi sahibi olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,84 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |