Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. Yüzyıl Türk Müziği Repertuvarı | MZB 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Âşıklık geleneğinin Türk kültüründeki önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Dönemlerine göre geleneğin örneklerini verir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Aşık fasıllarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Aşıklık geleneğinin gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aşık edebiyatının tanımı ve özellikleri | |
2 | Geçmişten günümüz aşıklık geleneği | |
3 | Halk edebiyatı içinde âşık edebiyatının yeri | |
4 | Aşıklık geleneğinin kaynağı | |
5 | Aşıklık geleneğinin tarihi glişimi | |
6 | Aşık edebiyatı nazım biçimleri | |
7 | Aşıklık geleneği ve toplumdaki fonksiyonu | |
8 | Aşıklık geleneğinde yer alan ritüeller | |
9 | Âşık makamları | |
10 | Dönemlere göre önemli aşıklar ve eserleri | |
11 | Dönemlere göre önemli aşıklar ve eserleri | |
12 | Dönemlerne göre önemli aşıklar ve eserleri | |
13 | Günümüzde aşıklık geleneği | |
14 | Aşıklık geleneğinin yaşatılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı |
Ders Kaynakları | ELÇİN, Şükrü; Halk Edebiyatına Giriş, kültür Bak. Ankar , 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Âşıklık geleneğinin Türk kültüründeki önemini açıklar. | ||||||||||
2 | Dönemlerine göre geleneğin örneklerini verir. | ||||||||||
3 | Aşık fasıllarını sınıflandırır. | ||||||||||
4 | Aşıklık geleneğinin gelişimini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |