Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Dönemi Mistik Müzik Uygulamaları | MZB 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anadolu Müzik Tarihini kendine ait yönleri ile tanıyabilir Anadolu Müzik Tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Anadolu Müzik Tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anadolu'da eski zamanlarda müzik kültürü | |
2 | Anadolu'da eski zamanlarda müzik kültürü | |
3 | Anadolu'nun ilk uygarlıklar sonrası Osmanlı dönemine kadar müzik kültürü; geç uygarlıklar ve Selçuklu dönemleri | |
4 | Anadolu'nun ilk uygarlıklar sonrası Osmanlı dönemine kadar müzik kültürü; geç uygarlıklar ve Selçuklu dönemleri | |
5 | Anadolu'nun ilk uygarlıklar sonrası Osmanlı dönemine kadar müzik kültürü; geç uygarlıklar ve Selçuklu dönemleri | |
6 | Osmanlı döneminde müzik | |
7 | Osmanlı döneminde müzik | |
8 | ara sınav | |
9 | Batı müziği - Türk müziği ilişkilerinin geçmişi | |
10 | Batı müziği - Türk müziği ilişkilerinin geçmişi | |
11 | Cumhuriyet öncesi müzik kurumları ve önemli gelişmeler | |
12 | Cumhuriyet öncesi müzik kurumları ve önemli gelişmeler | |
13 | Cumhuriyetin müzik politikası; bugünkü müzik kültürüne etkileri | |
14 | Cumhuriyetin müzik politikası; bugünkü müzik kültürüne etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Avrupalı Gezginlerin Gözüyle Osmanlı'da Müzik (Bülent Aksoy) Osmanlı Dönemi Türk Musikisi (Cinuçen Tanrıkorur) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anadolu Müzik Tarihini kendine ait yönleri ile tanıyabilir Anadolu Müzik Tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilir | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Anadolu Müzik Tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilir | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |