Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikolojik Testler ve Uygulama (Sektör Dersi) RPD 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SAMET MAKAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Psikolojik testlerin bilinmesi çeşitli kişilik testlerinin tanınması.

Dersin İçeriği

Psikoloji ve ölçme ilişkisi. Bilim felsefesi ve ölçme. Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri. Psikolojik testlerde geçerlik ve güvenirlik, test geliştirmede yeni yaklaşımlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikolojik testleri sınıflandırır. Anlatım, Tartışma,
2 Psikolojik testleri yorumlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Psikolojik testlerde son kuramları yorumlar ve farklarını açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Çağdaş test geliştirme yaklaşımlarını uygular. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
5 Psikolojik testlerde bulunması gereken nitelikleri açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Güvenirlik ve geçerlik analizlerini kullanır. Anlatım, Tartışma,
7 Madde ve faktör analizini uygular. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikolojik testlerin tanıtımı
2 Psikometri bilimi
3 Psikolojik testlerde son kuramlar.
4 Çağdaş test geliştirme yaklaşımları.
5 Psikolojik testlerde bulunması gereken nitelikler
6 Geçerlik
7 Ara sınav
8 Güvenirlik
9 Madde ve faktör analizi
10 Psikolojik test geliştirme.
11 Psikolojik test geliştirme.
12 Psikolojik test geliştirme.
13 Psikolojik test geliştirme.
14 Psikolojik test geliştirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Psikolojik testler, İbrahim Ethem Özgüven PDREM Yayınları, Ankara (2005)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
2 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
3 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
4 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Psikolojik testleri sınıflandırır.
2 Psikolojik testleri yorumlar.
3 Psikolojik testlerde son kuramları yorumlar ve farklarını açıklar
4 Çağdaş test geliştirme yaklaşımlarını uygular.
5 Psikolojik testlerde bulunması gereken nitelikleri açıklar.
6 Güvenirlik ve geçerlik analizlerini kullanır.
7 Madde ve faktör analizini uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
Toplam 30
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
dersAKTSKredisi 6