| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Güncel ve Kısa Süreli Psikolojik Danışma Yaklaşımları ve Teknikler | RPD 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel ve grupla psikolojik danışma konusunda güncel ve kısa süreli danışma yaklaşımları hakkında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Güncel ve kısa süreli danışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi, yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi, söz konusu yaklaşımlarla ilgili süpervizyon çalışmalarının yapılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımların temel kavramlarını, tekniklerini ve sürecini açıklar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 3 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımları karşılaştırır. | Anlatım, | |
| 4 | Danışan için uygun yaklaşımı ve tekniği belirleme konusunda beceri kazanır. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | İlişkisel Kültürel Kuram | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Duygu Odaklı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Bağlanma Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Farkındalık Temeli Bilişsel Terapi | |
| 6 | Bilişsel Analitik Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Diyalektik Davranışçı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Ara sınav | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Kabul ve Yüklenim Kuramı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Oyun Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | EMDR | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Şema Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Psikodrama | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Terapi Yaklaşımlarının Karşılaştırılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sklare, G. B. (2013). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma (Okul danışmanları için). A. KAYA (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi. Terzi Işık, Ş. ve Ergüner Tekinalp, B. (2013). Psikolojik danışmada güncel kuramlar. Ankara: Pegem Akademi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarını tanır. | |||||||
| 2 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımların temel kavramlarını, tekniklerini ve sürecini açıklar. | |||||||
| 3 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımları karşılaştırır. | |||||||
| 4 | Danışan için uygun yaklaşımı ve tekniği belirleme konusunda beceri kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||