| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | UET 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MURAT TOPAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, araştırma yöntem ve teknik yeteneklerini geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Araştırma, bilimsel araştırma, araştırma yöntemleri, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, araştırmaların planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma Kavramını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitimde bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yeni araştırma metot ve tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Araştırma Kavramı | |
| 3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
| 4 | Eğitimde bilimsel araştırma nasıl yapılır | |
| 5 | Nitel araştırma teknikleri | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Nicel araştırma teknikleri | |
| 8 | Online araştırma veritabanları | |
| 9 | Off-line araştırma veritabanları | |
| 10 | Tez taslağı nasıl hazırlanır | |
| 11 | Kütüphanelerde araştırma çalışmaları ve uygulamaları | |
| 12 | Araştırma materyallerinin kataloglanması | |
| 13 | En yeni araştırma metot ve teknikleri | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. [2] Çepni, S. (2005). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi. [3] Çepni, S. (2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Erol Ofset Matbaacılık ve Ambalaj Sanayi. Trabzon. [4] Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik, İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
| 4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
| 6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
| 7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
| 8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
| 9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma Kavramını geliştirir. | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 |
| 2 | Eğitimde bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını kavrar. | 0 | 0 | 3 | 5 | 1 | 4 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 |
| 3 | Yeni araştırma metot ve tekniklerini uygulayabilir. | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|