| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kentleşme Politikaları | UKY 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin Başcan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | kentleşme politikasıni anlatabilir | Problem Çözme, Proje, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Performans Değerlendirme, |
| 2 | kentleşme kuramlarını analiz edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | kent sınıflandırmalarını yapabilir | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | kent planlaması kuramlarını bilir | Problem Çözme, Proje, Mikro Öğretim, | |
| 5 | Bölge planlamasını bilir | Problem Çözme, Proje, | Öz Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Cilt1.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | X | |||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | X | |||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | X | |||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | X | |||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | kentleşme politikasıni anlatabilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 2 | kentleşme kuramlarını analiz edebilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | kent sınıflandırmalarını yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | kent planlaması kuramlarını bilir | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| 5 | Bölge planlamasını bilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|