Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer TTO 500 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT TOPAL
Dersi Verenler Doç.Dr. MURAT TOPAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilimsel araştırma kültürü kazandırma ve yazma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste bilimsel araştırma basamakları ve bu basamaklara uygun içerik oluşturma konusunda bilgiler sunulmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme,
2 Bilimsel araştırma süreçlerini bilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Akran Değerlendirme,
3 Araştırma önerisi yazabilir. Gözlem, Beyin Fırtınası, Proje, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Problem Durumu
3 Amaç, Önem, tanımlar, sınırlılıklar
4 Kavramsal çerçeve ve ilgili araştırmalar
5 Yöntem: Nicel Yöntemler
6 Yöntem: Nitel Yöntemler
7 Yöntem: Karma Yöntemler
8 Evren ve Örneklem
9 Veri toplama araçları
10 Verilerin Toplanması ve Analizi
11 Bulgular
12 sonuç, Tartışma ve Öneriler
13 Araştırma önerisi yazma
14 genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan temel yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırarak iki dilli Türk çocuklarının ihtiyaçlarına uygun öğretim stratejileri geliştirebilir. X
2 Türkçenin ses, şekil, cümle ve metin düzeyindeki özelliklerini işlevsel olarak analiz edebilir ve bu bilgiyi dil bilgisi ile dil becerilerinin bütünleştirildiği öğretim uygulamalarına yansıtabilir. X
3 Dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin öğretiminde yaş, dil yeterliği ve öğrenme farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim planları ve ölçme-değerlendirme araçları tasarlayabilir. X
4 İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde kullanılan basılı ve dijital öğretim materyallerini eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öğrenme hedeflerine uygun özgün materyaller geliştirebilir. X
5 Metindilbilimsel ölçütleri kullanarak Türkçe öğretimine uygun metinleri analiz edebilir, bu metinlerin dilsel ve anlamsal özelliklerini değerlendirip öğretim amaçlı seçebilir. X
6 Çocuk edebiyatı ve edebî metinlerin temel özelliklerini tanımlayarak, öğrencilerin yaş, dil düzeyi ve gelişim özelliklerine uygun öğretim materyali ve etkinlikler tasarlayabilir. X
7 Türkçe ve Türk kültürü öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarını uygulayabilir, metinler ve öğretim etkinlikleri aracılığıyla değer aktarımını planlayabilir ve değerlendirebilir. X
8 Türk kültür ve medeniyetinin dünya kültürüne etkilerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir ve bu mirası yaşatan kültürel, sanatsal ve bilimsel değerleri öğretim süreçlerine entegre edebilir. X
9 Genel Türk Tarihi ve modern Türkiye’nin toplumsal-siyasal gelişmeleri üzerine yapılan akademik tartışmalarda kanıta dayalı öneriler geliştirebilir ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yorum yapabilir. X
10 Tarihsel süreçteki siyasal, toplumsal ve kültürel dönüşümleri karşılaştırmalı ve disiplinler arası bir yaklaşımla analiz edebilir; elde ettiği sonuçları sözlü veya yazılı akademik sunumlarla ifade edebilir. X
11 Çok dilli ve çok kültürlü topluluklarda karşılaşılan dilsel, sosyal ve psikolojik sorunları tanımlayarak, bu gruplara yönelik kapsayıcı ve destekleyici öğretim ortamları tasarlayabilir. X
12 Çok dilli toplumsal grupların eğitim süreçlerini toplumsal faktörler ve dilsel değişkenler açısından değerlendirebilir ve uygun sosyal destek programları tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. 5 2 1 1 1 1 1 4 1 4 1 3
2 Bilimsel araştırma süreçlerini bilir. 5 2 1 1 1 1 1 4 1 4 1 1
3 Araştırma önerisi yazabilir. 5 2 1 1 1 1 1 4 2 5 1 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 16 48
Ödev 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
dersAKTSKredisi 6