Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri OEO 014 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ağır ve çoklu yetersizliğin nedenlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrenciler için eğitim olanaklarını tartışır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocuklar için iş birliğini analiz eder. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde etik konuları tartışır. Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ağır ve çoklu yetersizlik kavramları
2 Ağır ve çoklu yetersizliğin nedenleri
3 Ağır ve çoklu yetersizliğin nedenleri
4 Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların değerlendirilmesi
5 Çoklu yetersizliği olan öğrenciler uyarlamalar
6 Çoklu yetersizliği olan öğrenciler uyarlamalar
7 Çoklu yetersizliği olan öğrenciler uyarlamalar
8 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde iş birliği
9 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde iş birliği
10 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrenciler için evde eğitim
11 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrenciler için hastanede eğitim
12 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrenciler için aile eğitimi
13 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde etik konular
14 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde etik konular
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Ağır ve çoklu yetersizliğin nedenlerini açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrenciler için eğitim olanaklarını tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocuklar için iş birliğini analiz eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Ağır ve çoklu yetersizliği olan öğrencilerin eğitiminde etik konuları tartışır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
dersAKTSKredisi 4