| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | ATA 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | 
 Atatürk’ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeleri öğretmek.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Atatürk İlkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olur. | ||
| 3 | Osmanlı Devletinde yapılan yenilik hareketlerini kavramış olur. | ||
| 4 | Milli mücadelenin zorluklarını kavrar. | ||
| 5 | Türk tarihinden ve Türk milli mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | ||
| 6 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İnkılâp ve Kavramlar | |
| 2 | Osmanlı Devleti ve Yenileşme Çabaları | |
| 3 | Osmanlı Devleti'nde Hürriyetcilik Hareketleri | |
| 4 | Osmanlı Devleti'nin Joepolitik Durumu ve Bazı Devletlerin Osmanlı Devleti Üzerindeki Emelleri | |
| 5 | Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
| 6 | Savaş Sırasında Osmanlı Devleti'ni Paylaşma Projeleri | |
| 7 | Mondros Mütarekesi'sinden sonra İtilâf Devletlerinin İşgallere Başlaması ve Osmanlı Devleti | |
| 8 | Osmanlı Devleti'nden Toprak İstekleri | |
| 9 | Milli Mücadelede Cemiyetler | |
| 10 | Azınlıkların Faaliyetleri ve Milli Varlığa Düşman Teşekküller | |
| 11 | Mustafa Kemal Paşa'nın 9.Ordu Müfettişliği Görevi ve Samsun'a Çıkışı | |
| 12 | Milli Teşkilatlanma ve Kongreler | |
| 13 | Sivas Kongresi ve Sonuçları | |
| 14 | Heyet-i Temsiliye'nin Ankara'ya Gelişi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1] http://www.aiit.sakarya.edu.tr/  | 
                                
| Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | ||||||||||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olur. | ||||||||||||
| 3 | Osmanlı Devletinde yapılan yenilik hareketlerini kavramış olur. | ||||||||||||
| 4 | Milli mücadelenin zorluklarını kavrar. | ||||||||||||
| 5 | Türk tarihinden ve Türk milli mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | ||||||||||||
| 6 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| 2. Kısa Sınav | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Toplam İş Yükü | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||