Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tez Çalışması DEG 800 3 0 + 0 0 54
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tez dersinde öğrencilerden ders sürecinde elde ettikleri bilgiler yoluyla, alandaki ilgi duydukları güncel, özgün ve akademik bir araştırmayı tamamlamaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler danışmanları rehberliğinde planladıkları bir araştırma çerçevesinde, belirledikleri konu ile ilgili alan araştırması içeren, yorum yapacakları ve fikir üretecekleri ulusal ya da uluslararası düzeyde bir bilimsel çalışma gerçekleştirirler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönemin planlanması ve ders içeriğinin açıklanması
2 Tez içeriğine yönelik çalışma
3 Tez içeriğine yönelik çalışma
4 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
5 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
6 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
7 Ara Sınav
8 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
9 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
10 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
11 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları
12 Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ve düzenlenmesi
13 Tez yazma çalışmalarına yönelik tartışma
14 Tez çalışmasına yönelik sunum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.
2 Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.
3 Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.
4 Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.
5 Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.
6 Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
7 Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.
8 Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.
9 Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.
10 Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.
11 Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.
12 Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)