| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tez Çalışması | DEG 800 | 3 | 0 + 0 | 0 | 54 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tez dersinde öğrencilerden ders sürecinde elde ettikleri bilgiler yoluyla, alandaki ilgi duydukları güncel, özgün ve akademik bir araştırmayı tamamlamaları beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Öğrenciler danışmanları rehberliğinde planladıkları bir araştırma çerçevesinde, belirledikleri konu ile ilgili alan araştırması içeren, yorum yapacakları ve fikir üretecekleri ulusal ya da uluslararası düzeyde bir bilimsel çalışma gerçekleştirirler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dönemin planlanması ve ders içeriğinin açıklanması | |
| 2 | Tez içeriğine yönelik çalışma | |
| 3 | Tez içeriğine yönelik çalışma | |
| 4 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 5 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 6 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 9 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 10 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 11 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmaları | |
| 12 | Teze yönelik araştırma ve yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ve düzenlenmesi | |
| 13 | Tez yazma çalışmalarına yönelik tartışma | |
| 14 | Tez çalışmasına yönelik sunum |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır. | ||||||
| 2 | Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır. | ||||||
| 3 | Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar. | ||||||
| 4 | Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır. | ||||||
| 5 | Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular. | ||||||
| 6 | Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar. | ||||||
| 8 | Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar. | ||||||
| 9 | Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir. | ||||||
| 10 | Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular. | ||||||
| 12 | Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|