| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Öncesinde Değer Eğitimi | DEG 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Temel, F. Ve Diğerleri ( ). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Kuramlar, Vize Yayıncılık. Zengin, M. ve Diğerleri, (2015). Din, Ahlak ve Değerler Öğretimi İçin Eğitsel Oyunlar, Dem Yayınları, İstanbul. Alpöge G. (2011). Okul Öncesinde Değerler Eğitimi, Bilgi Yayınevi, İstanbul. Bahçeci, Nigar B. (2012). Okul Öncesi Değerler Eğitimi ve Faaliyet Örnekleri, Erkam Yayınları, İstanbul. Aydın, Mehmet Z. (2012). Değer Sandığı Okulda Değerler Eğitimi Materyalleri Kes, Kopyala, Uygula Liderlik ve Cesaret, Nobel yayınları, Ankara. Aydın, Mehmet Z. (2012). Değer Sandığı Okulda Değerler Eğitimi Materyalleri Kes, Kopyala, Uygula Empati, Nobel yayınları, Ankara. Yaman, E. (2012). Değerler Eğitimi Eğitimde Yeni Ufuklar, Akçağ Yayınları. DİB, Kuran Kursları Öğretici Kitabı 4-6 Yaş Grubu I- II. DİB, Kuran Kursları Etkinlik Kitabı 4-6 Yaş Grubu I- II. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır. | ||||||
| 2 | Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır. | ||||||
| 3 | Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar. | ||||||
| 4 | Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır. | ||||||
| 5 | Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular. | ||||||
| 6 | Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar. | ||||||
| 8 | Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar. | ||||||
| 9 | Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir. | ||||||
| 10 | Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular. | ||||||
| 12 | Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||