Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebî Eserlerdeki Değerler DEG 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Tuba Demirtaş Tolaman

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Edebiyatının çeşitli türlerindeki eserlerin aktardığı değerleri ortaya çıkarmak ve değerlerin öğrencilere bu eserler vasıtasıyla aktarımını sağlamak

Dersin İçeriği

Edebi eser: tanımı ve türleri, değer kavramı ve türleri: estetik değerler, iktisadî değerler, sosyal değerler, dinî değerler, siyasi değerler, teorik değerler ve bu değerlerin edebî eserlerdeki yansımaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk edebiyatının nazım türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler. Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
2 Türk edebiyatının nesir türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler. Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
3 Edebî eserlerdeki estetik değerleri fark eder. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Edebî eserlerdeki iktisadî değerleri ortaya çıkarır. Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
5 Edebî eserlerdeki sosyal değerleri keşfeder. Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Edebî eserlerdeki dinî değerleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
7 Edebî eserlerdeki siyasi değerleri ortaya çıkarır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama,
8 Edebî eserlerdeki teorik değerleri fark eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Edebî eser: tanımı ve türleri Konu ile ilgili literatür incelenir.
2 Edebî eser: tanımı ve türleri Konu ile ilgili literatür incelenir.
3 Değer kavramı ve türleri Konu ile ilgili literatür incelenir.
4 Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
5 Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
6 İktisadî değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
7 İktisadî değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
8 Sosyal değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
9 Ara sınav Konu ile ilgili literatür incelenir.
10 Sosyal değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
11 Dinî değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
12 Siyasi değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
13 Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
14 Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları Konu ile ilgili literatür incelenir.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Çotuksöken, Y. (2002). Edebiyat dersleri üzerine gözlemler. Nasıl Bir Edebiyat Eğitimi Çalıştayı. İstanbul.
Kaymakcan R, Kenan S, Hökelekli H, Arslan, Ş. ve Zengin, M. (2007). Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
Fayda, M. (2005). Karakter eğitimi. İstanbul: Kubbealtı Neşriyat.
Güngör, E. (1993). Değerler psikolojisi. Amsterdam: Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfı Yayınları.
Tepe, H. (2002). Tepe, H. (2002). Değerler ve değer bilgisi. Bilgi ve Değer, Ş. Yalçın (ed.), Vadi Yay., Ankara, 2002, 342-353.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.
2 Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.
3 Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.
4 Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.
5 Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.
6 Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
7 Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.
8 Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.
9 Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.
10 Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.
11 Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.
12 Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Türk edebiyatının nazım türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler.
2 Türk edebiyatının nesir türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler.
3 Edebî eserlerdeki estetik değerleri fark eder.
4 Edebî eserlerdeki iktisadî değerleri ortaya çıkarır.
5 Edebî eserlerdeki sosyal değerleri keşfeder.
6 Edebî eserlerdeki dinî değerleri belirler.
7 Edebî eserlerdeki siyasi değerleri ortaya çıkarır.
8 Edebî eserlerdeki teorik değerleri fark eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
dersAKTSKredisi 6