| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi | SBE 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | -  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Vatandaşlık ve insan hakları eğitimini çok boyutlu olarak incelemektir.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Vatandaş, vatandaşlık, dijital vatandaşlık, küresel vatandaşlık, vatandaşlık eğitimi, çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimi, vatandaşlık eğitiminde değerler, okul meclisleri, insan hakları ve eğitimi, çocuk hakları ve eğitimi.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Vatandaş ve vatandaşlık kavramlarını açıklayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Günümüzde dijital vatandaşlığın hak ve sorumluluklarını bilip uygulayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Küresel vatandaşlığa eleştirel yaklaşabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Vatandaşlık eğitiminin öneminin farkına varabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimine eleştirel bakabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Vatandaşlık eğitiminde değerlerin önemini fark edebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Okul meclislerinin demokratik kültürün oluşmasındaki önemini fark edebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | İnsan hakları ve çocuk haklarının önemini fark edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Vatandaşlık kavramının tarihsel gelişimi | |
| 2 | Cumhuriyetten Günümüze Vatandaşlık Eğitimi | |
| 3 | Türk Vatandaşlık Kanunu | |
| 4 | Dijital vatandaşlık | |
| 5 | Dijital vatandaşlık | |
| 6 | Küresel vatandaşlık | |
| 7 | Küresel vatandaşlık | |
| 8 | Vatandaşlık eğitiminde değerler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Uygulama alanı olarak okul meclisleri | |
| 11 | İnsan hakları ve eğitimi | |
| 12 | İnsan hakları ve eğitimi | |
| 13 | Çocuk hakları ve eğitimi | |
| 14 | Çocuk hakları ve eğitimi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Gündüz, M. Ve Gündüz, F. (2005). Yurttaşlık Bilinci. Anı Yayınları 9. Çelik, H.(2019). Vatandaşlık Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kriter Yayınları.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Vatandaş ve vatandaşlık kavramlarını açıklayabilme, | 
| 2 | Günümüzde dijital vatandaşlığın hak ve sorumluluklarını bilip uygulayabilme, | 
| 3 | Küresel vatandaşlığa eleştirel yaklaşabilme, | 
| 4 | Vatandaşlık eğitiminin öneminin farkına varabilme, | 
| 5 | Çok kültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimine eleştirel bakabilme, | 
| 6 | Vatandaşlık eğitiminde değerlerin önemini fark edebilme, | 
| 7 | Okul meclislerinin demokratik kültürün oluşmasındaki önemini fark edebilme, | 
| 8 | İnsan hakları ve çocuk haklarının önemini fark edebilme. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||