| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının Öğretimi | SBE 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretimi husususun kavranılmasını sağlamak. Sosyal Bilgiler eğitiminde çağdaş öğretim yaklaşımlarının kazanılmasını gerçekleştirmek. Öğrencilerin alan eğitimi bilgilerinin gelişimine katkı sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler eğitimi sürecinde Osmanlı Tarihi konularının öğretilmesi sürecinde tarihten günümüze yaşanan değişim ve güncellemeler. Osmanlı Tariih öğretimine ilişkin kazandırılan öğretim yöntem ve tekniklerinin sosyal bilgiler eğitimi içerisinde kullanılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretimi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Sosyal Bilgiler Eğitim Programının İncelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitim Programında 7. Sınıf Ders Kitabının Osmanlı Tarihi Konularının incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Osmanlı Tarihi öğretim yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Yabancı ülkelerin tarih ders kitaplarında Osmanlı Tarihinin öğretimi, Osmanlı ve Türk algısı ve anlatımının incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Gelişimi. Tarihsel Düşünme Becerileri | Kaynak kitap ve ders notları |
| 2 | Sosyal Bilgiler Eğitim Programının İncelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitim Programında 7. Sınıf Ders Kitabının Osmanlı Tarihi Konularının incelenmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 3 | Osmanlı Tarihi öğretim yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 4 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde yerel tarih kullanımının incelenmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 5 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde tarihsel empati gerçekleştirebilmenin değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 6 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde edebi ürün (hikâye, masal, desten vs.) ve filmlerin kullanımının değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 7 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde tarihsel kanıt gerçekliği açısından birincil ve ikincil elden kaynakların kullanımının değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 8 | Vize Sınavı Haftası | Kaynak kitap ve ders notları |
| 9 | Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde görsel kullanımının ve sanal müze gezisi gerçekleştirmenin, Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | |
| 10 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde kavram öğretiminin etkisinin değerlendirilmesi | |
| 11 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde hikâye anlatım yönteminin etkililiğinin değerlendirilmesi | |
| 12 | Yabancı ülkelerin tarih ders kitaplarında Osmanlı Tarihinin öğretimi, Osmanlı ve Türk algısı ve anlatımının incelenmesi | |
| 13 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretimi | |||||||||
| 2 | Sosyal Bilgiler Eğitim Programının İncelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitim Programında 7. Sınıf Ders Kitabının Osmanlı Tarihi Konularının incelenmesi | |||||||||
| 3 | Osmanlı Tarihi öğretim yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | |||||||||
| 4 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar | |||||||||
| 5 | Yabancı ülkelerin tarih ders kitaplarında Osmanlı Tarihinin öğretimi, Osmanlı ve Türk algısı ve anlatımının incelenmesi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||