| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar | SBE 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Son yıllarda yapılan eğitim araştırmalarında nitel araştırma yöntemleri tercih edilen yöntemlerdendir. Bu yöntemi tanımak ve unsurlarını bilmek, uygulamak bu nispette önemlidir. Bu ders ile konu alanına yönelik çalışan araştırmacıların bu yolu sağlıklı ve doğru olarak kullanmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | 1- Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 2 | Nitel Araştırma desenleri | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 3 | Nitel araştırma süreci | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 4 | Nitel Araştırmada Örneklem | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 5 | Veri toplama yöntemleri: Görüşme ve çeşitleri, görüşme sorusu hazırlama | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 6 | Veri toplama yöntemleri: Gözlem ve çeşitleri | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 7 | Veri toplama yöntemleri: Doküman ve Söylem analizi | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 8 | Ara Sınav | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 9 | Veri toplama yöntemleri: Mecazlar | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 10 | Nitel veri Analizi: Betimsel ve İçerik Analizi | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 11 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 12 | Nitel verileri akademik yazı haline getirme | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 13 | Nitel araştırmada etik | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Yıldırım, A ve H. Şimşek (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendir, yorumlar ve uygulama yapabilir. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
| 5 | Sosyal bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Sosyal bilgiler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 9 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||