Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yöntemleri | YTT 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. | ||
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir. | ||
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar. | ||
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir. | ||
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntemler | |
2 | Dil Bilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem | |
3 | Okuma Yöntemi, Kulak- Dil Alışkanlığı Yöntemi, | |
4 | Görme ve İşitmeye Dayalı Yöntem, Bilişsel Yöntem, | |
5 | İletişimci Yaklaşım, Seçmeci Yöntem, Toplu Fiziksel Tepki, | |
6 | Sessiz Yol Yöntemi, Topluluk ile Dil Öğretimi, Telkin Yöntemi. | |
7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ilkeler: Dört temel beceriyi geliştirme, öğretim etkinliklerini önceden planlama, | |
8 | Basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru öğrenme, görsel ve işitsel araçları kullanma, | |
9 | Ana dili gerekli durumlarda kullanma, bir seferde tek bir yapıyı sunma, | |
10 | Verilen bilgilerin günlük yaşama aktarılmasını sağlama, öğrencilerin derse daha etkin katılımını sağlama | |
11 | Bireysel farklılıkları dikkate alma, öğrencileri güdüleme ve cesaretlendirme. | |
12 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme | |
13 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme | |
14 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları Kaya, Z. (1994). İkinci dil olarak Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Baskı Atölyesi. TDK (2000). Avrupa’da yaşayan Türk çocuklarının ana dili sorunlar toplantısı. Ankara: TDK Yayınları. Sert, N. (2002). Yabancı dil öğretiminde program geliştirme açısından gereksinim çözümlemesi. Ankara: Meb Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir. |
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar. |
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir. |
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |