Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Öğretiminde Süreli Yayın İncelemeleri TEG 524 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türkçe Öğretiminde uzmanlaşması ve de akademik bakış kazanması için bu alanda yapılmış olan akademik çalışmaları gözden geçirmek.
Dersin İçeriği I. Akademik Çalışmaların Sınıflandırılması
A. Yayımlanmamış Akademik Çalışmalar
1. Yüksek Lisans Tezleri
2. Doktora Tezleri
B. Yayımlanmış Akademik Çalışmalar
1. Ulusal Dergilerde Yayımlanmış Çalışmalar
2. Uluslararası Dergilerde Yayımlanmış Çalışmalar
C. İçeriklerine (Konusuna) Göre Akademik Çalışmalar
1. Dinleme Becerisi ile İlgili Olan Akademik Çalışmalar
2. Konuşma Becerisi ile İlgili Olan Akademik Çalışmalar
3. Okuma Becerisi ile İlgili Olan Akademik Çalışmalar
4. Yazma Becerisi ile İlgili Olan Akademik Çalışmalar
5. Dilbilgisi Öğretimi ile İlgili Olan Akademik Çalışmalar
6. Diğer Konular ile İlgili Olan Akademik Çalışmalar
II. Sınıflandırmalar Doğrultusunda Akademik Çalışma İncelemeleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinleme ve okuma becerisi ile ilgili alanyazını bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Dinleme ve okuma becerisi ile ilgili alanyazın üzerinde tartışır. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Konuşma ve yazma becerisi ile ilgili alanyazını bilir. Soru-Cevap, Anlatım,
4 Konuşma ve yazma becerisi ile ilgili alanyazın üzerinde tartışır. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Dil bilgisi ile ilgili alanyazını bilir ve tartışır. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve Akademik Çalışmaların sınıflandırılmasına dair bilgi aktarımı
2 Dinleme becerisi ile ilgili yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi
3 Konuşma becerisi ile ilgili yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi
4 Okuma becerisi ile ilgili yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi
5 Yazma becerisi ile ilgili yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi
6 Dilbilgisi Öğretimi ile ilgili yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi
7 Diğer konular ile ilgili yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi
8 ARA SINAV
9 Dinleme becerisi ile ilgili yayımlanmış akademik çalışmaların incelenmesi
10 Konuşma becerisi ile ilgili yayımlanmış akademik çalışmaların incelenmesi
11 Okuma becerisi ile ilgili yayımlanmış akademik çalışmaların incelenmesi
12 Yazma becerisi ile ilgili yayımlanmış akademik çalışmaların incelenmesi
13 Dilbilgisi Öğretimi ile ilgili yayımlanmış akademik çalışmaların incelenmesi
14 Dilbilgisi Öğretimi ile ilgili yayımlanmış akademik çalışmaların incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretiminin kuramsal temellerini ve yapılandırmacı yaklaşımın eğitimdeki yansımalarını analiz eder; bu bilgi birikimini öğretim sürecine uyarlamasını yapar.
2 Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin gelişimine yönelik çağdaş öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini kullanarak etkin öğrenme ortamları tasarlar.
3 Türkçe öğretiminde kullanılacak araç, gereç ve materyalleri pedagojik amaçlara uygun biçimde geliştirir, değerlendirir ve öğretim sürecine dahil eder.
4 Türkçe ders kitaplarını dil, anlatım, görsel tasarım ve beceri alanları açısından bilimsel ölçütlerle inceler; öğretimsel değerini değerlendirir.
5 Türkçe eğitimi alanında karşılaşılan sorunları belirler, araştırma temelli yöntemlerle çözümler üretir ve alana özgün katkılar sağlar.
6 Dil becerileriyle ilgili alanyazını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir; araştırma ve uygulama sonuçlarını akademik etik ilkeler doğrultusunda raporlaştırır ve paylaşır.
7 Çocuk ve gençlik edebiyatının kuramsal temellerini, türlerini ve diğer edebiyat alanlarıyla ilişkisini analiz eder; bu bilgiyi Türkçe öğretimi sürecinde bütüncül biçimde kullanır.
8 Çocuk ve gençlik edebiyatı eserlerini değer, kültür, kapsayıcılık, dil ve estetik ölçütleri bakımından eleştirel olarak değerlendirir; uygun öğretim etkinlikleri planlar.
9 Çocuk edebiyatı ürünlerinden yararlanarak yaratıcı, dijital ve yenilikçi öğretim uygulamaları tasarlar; medya ve yayıncılık alanındaki güncel gelişmeleri alana uyarlayarak yorumlar.
10 Anadili eğitiminin tarihsel ve kuramsal temellerini ulusal ve uluslararası bağlamda karşılaştırmalı olarak analiz eder; farklı eğitim sistemlerinden elde edilen veriler ışığında Türkçe eğitimi programlarını eleştirel biçimde değerlendirir.
11 Klasik ve modern poetika anlayışlarını, Türk şiirinin dönemsel gelişimiyle ilişkilendirerek yorumlar; şiirsel metinlerde poetik ilkeleri çözümleyip uygular.
12 Akademik yazma süreçlerinde bilimsel araştırma ilkelerini, etik kuralları ve yöntemsel yaklaşımları uygular; Türkçe eğitimi alanına özgün katkılar sağlayacak araştırma raporları hazırlar.
13 Dil, düşünce, kültür ve eğitim arasındaki etkileşimi felsefi ve dilbilimsel kuramlar doğrultusunda değerlendirir; bu yaklaşımları Türkçe öğretiminde kuramsal bir perspektifle yorumlar.
14 Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine ilişkin kuramsal yaklaşımları ve dil edinimi modellerini değerlendirir; bu çerçevede öğrenen özelliklerine uygun öğretim tasarımları geliştirir.
15 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal geliştirme ilkelerini kullanarak özgün, dijital ve etkileşimli öğretim materyalleri tasarlar ve değerlendirir.
16 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde etik ilkeleri gözetir; öğrenen çeşitliliğine duyarlı, kapsayıcı ve sürdürülebilir eğitim uygulamaları geliştirir.
17 Türkçe öğretimi alanındaki bilimsel kaynakları ve güncel araştırmaları eleştirel bir perspektifle analiz eder; alana katkı sağlayacak akademik çalışmalar üretir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
1 Dinleme ve okuma becerisi ile ilgili alanyazını bilir.
2 Dinleme ve okuma becerisi ile ilgili alanyazın üzerinde tartışır.
3 Konuşma ve yazma becerisi ile ilgili alanyazını bilir.
4 Konuşma ve yazma becerisi ile ilgili alanyazın üzerinde tartışır.
5 Dil bilgisi ile ilgili alanyazını bilir ve tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6