| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik Pazarlama Yönetımi | UYP 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan Göktaş | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır. Stratejik unsurların çıkarımlarının irdelenmesi ve yeni alternatiflerin önerilmesi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Stratejik pazarlama planını tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Rekabet analizi oluşturur ve rekabet analizi bağlamında değerlendirmeler yapar | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur ve hedef pazar seçimini yapar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Konumlandırma stratejilerini irdeler ve yeniden konumlandırma stratejileri geliştirir | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 7 | Pazarlama stratejilerini analiz eder, stratejik alternatifleri karşılaştırır ve pazarlama programlarını yapılandırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Stratejik Düşünme | Bölüm 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. | 
| 2 | Stratejik Pazarlama Hedefleri | Bölüm 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 3 | Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları | Bölüm 3 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 4 | İşletmenin Analizi | Bölüm 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 5 | Müşteri Analizleri | Bölüm 5 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 6 | Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi | Bölüm 6 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 7 | Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri | Bölüm 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 8 | Pazarlama Stratejileri | Bölüm 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 9 | Ara sınav | Bölüm 9 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 10 | Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Bölüm 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 11 | Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Bölüm 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 12 | Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri | Bölüm 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 13 | Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri | Bölüm 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| 14 | Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması | Bölüm 14 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri – Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları. | 
| Ders Kaynakları | Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul:    Mediacat Yayınları, ss. 1- 52. 2. Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul, ss. 47-77. 3. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58 ve 65-90. 4. Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları, ss. 260-280. 5. Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 22-45 6. Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları, İstanbul, ss. 53-144. 7. Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul, ss.140-220.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | ||||||||||||||
| 2 | Stratejik pazarlama planını tasarlar | ||||||||||||||
| 3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | ||||||||||||||
| 4 | Rekabet analizi oluşturur ve rekabet analizi bağlamında değerlendirmeler yapar | ||||||||||||||
| 5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur ve hedef pazar seçimini yapar | ||||||||||||||
| 6 | Konumlandırma stratejilerini irdeler ve yeniden konumlandırma stratejileri geliştirir | ||||||||||||||
| 7 | Pazarlama stratejilerini analiz eder, stratejik alternatifleri karşılaştırır ve pazarlama programlarını yapılandırır | ||||||||||||||
| 8 | Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir | ||||||||||||||
| 9 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Ödev | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 12 | 12 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||