| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Algoritmalar ve Programlama | EKO 357 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Program yazılması için gerekli olan altyapıyı sağlayıp, öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Temel programlama mantığının verilmesi, döngülerin, şartlı ifadelerin, prosedür yazmanın öğretilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Döngüleri Öğrenir | Soru-Cevap, | |
| 2 | Veri girişini öğrenir | Soru-Cevap, | |
| 3 | Programlamanın temel mantığını öğrenir | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazar | Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Programlamaya Giriş | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 2 | Veri Tipleri -1 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 3 | Veri Tipleri -2 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 4 | Veri Tipleri -3 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 5 | Temel Matematiksel İşlemler | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 6 | Koşullu İfadeler -1 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 7 | Koşullu İfadeler -2 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Döngüler -1 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 10 | Döngüler -2 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 11 | Temel İstatistiki İşlemler -1 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 12 | Temel İstatistiki İşlemler -2 | Ching-Fan Chung, Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 13 | Regresyon Modeli Tahmini -1 | Gauss ile Ekonometri Öğrenmek |
| 14 | Final Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İlker Arslan, 2020, PYTHON ile Veri Bilimi, PUSULA YAYINCILIK VE İLETİŞİM |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Döngüleri Öğrenir | ||||||||||||
| 2 | Veri girişini öğrenir | ||||||||||||
| 3 | Programlamanın temel mantığını öğrenir | ||||||||||||
| 4 | Kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||