| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Yönetimi ve Politikası | SBK 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çevre sorunlarının kuramsal ve tarihsel gelişimini incelemek, insan-doğa-teknoloji ilişkisine yönelik çeşitli yaklaşımları analiz etmek ve çevre ile ilgili uluslararası etkinlikleri ortaya koymak
|
| Dersin İçeriği | Çevre İle İlgili Temel Kavramlar. Çevre ve Ekoloji İlişkisi, Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme. Çevre hukuku ve ÇED süreci |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre İle İlgili Temel Kavramlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | Temel Kirlilikler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | Doğal Alanların Korunması | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | Kültürel Varlıkların Korunması | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | Çevre Politikaları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | Vize | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | Çevreye İlişkin Örgütlenme | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | Çevrenin Uluslararası Boyutu | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | Çevreci Akımlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | Çevresel Etki Değerlendirmesi ÇED | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | Çevre Hukuku 1 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | Çevre Hukuku 2 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | Çevre Etiği | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çevre Kanunu |
| Ders Kaynakları | Ruşen Keleş ve Can Hamamcı (2005), Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 5. Baskı, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir | ||||||
| 2 | Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir | ||||||
| 3 | Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur | ||||||
| 4 | Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder | ||||||
| 5 | Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir | ||||||
| 6 | Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||