| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik I | FBE 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 7 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ahmet B. Şenöz | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Fiziksel olayların anlaşılması. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. Temel mekanik bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi. | 
| Dersin İçeriği | Fizik ve Ölçme. Vektörler. Tek Boyutlu Hareket. İki Boyutlu Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket. Statik Denge ve Esneklik. İş ve Enerji. Enerjinin Korunumu Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
| 2 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | Momentumun korunumu analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | Enerjinin korunumu analiz eder. | Anlatım, | |
| 6 | Açısal momentumun korunumu analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | |
| 7 | Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Fizik ve Ölçme | [3] sayfa 3-6 | 
| 2 | Ölçme sonuçlarını değerlendirilmesi ve hata hesapları | [3] sayfa 5-9 | 
| 3 | Vektörler-1 | [3] syf. 21-26 | 
| 4 | Vektörler-2 | [3] Syf. 27-46 | 
| 5 | Tek boyutlu hareket | [3] syf. 51-60 | 
| 6 | İki boyutlu hareket | [3] Syf. 64-70 | 
| 7 | Kütle ve kuvvet | [3] Syf. 79-86 | 
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Kütle ve ağırlık merkezi | [3] Syf. 82-86 | 
| 10 | Hareket kanunları | [3] Syf. 86-88 | 
| 11 | Statik denge ve esneklik | [3] Syf 93-101 | 
| 12 | Kinetik ve potansiyel enerji | [3] Syf. 105-107 | 
| 13 | Enerjinin korunumu | [3] Syf. 108-110 | 
| 14 | Çizgisel momentum ve çarpısmalar | [3] Syf. 125-137 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. | |||||||||||||||
| 2 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. | |||||||||||||||
| 3 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. | |||||||||||||||
| 4 | Momentumun korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
| 5 | Enerjinin korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
| 6 | Açısal momentumun korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
| 7 | Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 3. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Kısa Sınav | 3 | 12 | 36 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 182 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||