| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Özel Öğretim Yöntemleri II | IME 308 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Matematik öğretiminde etkili yaklaşım ve yöntemleri kazandırmak. | 
| Dersin İçeriği | Özel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminde uygun modellemeler kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Matematik dersi öğretimi materyallerini tasarlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 3 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde planlar | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, | |
| 4 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde uygular | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 5 | Problem durumlarını sınıf düzeylerine uygun olacak şekilde değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Verilen kazanıma uygun çalışma yaprağı hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: doğal sayılar, doğal sayılarda dört işlem | |
| 2 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: kesirler, ondalık kesirler, yüzdeler ve kesirlerde dört işlem | |
| 3 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: kesirler, ondalık kesirler, yüzdeler ve kesirlerde dört işlem | |
| 4 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: bölünebilme kuralları, tam sayılar ve tam sayılarda dört işlem, üslü, kareköklü ve reel sayılar | |
| 5 | “Sayılar ve İşlemler” öğrenme alanı öğretimi: bölünebilme kuralları, tam sayılar ve tam sayılarda dört işlem, üslü, kareköklü ve reel sayılar | |
| 6 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 7 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 8 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 11 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 12 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 13 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | |
| 14 | Mikro öğretim uygulama ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders dökümanları | 
| Ders Kaynakları | Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Burs: Alfa Aktüel yayınları. Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Derya yayınları. MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-8. sınıflar) . Ankara: MEB Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013) İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminde uygun modellemeler kullanır | |||||||||||||||
| 2 | Matematik dersi öğretimi materyallerini tasarlar | |||||||||||||||
| 3 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde planlar | |||||||||||||||
| 4 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde uygular | |||||||||||||||
| 5 | Problem durumlarını sınıf düzeylerine uygun olacak şekilde değerlendirir. | |||||||||||||||
| 6 | Verilen kazanıma uygun çalışma yaprağı hazırlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 20 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||